Wyszukiwanie wizualne i głosowe – przyszłość wyszukiwania.

1. Nowe trendy wyszukiwania
2. Jakie rodzaje wyszukiwań stają się popularniejsze?
3. Co to jest wyszukiwanie głosowe?
4. Co to jest wyszukiwanie wizualne?
5. W jakich branżach można zastosować wyszukiwanie wizualne?
6. W jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać wyszukiwanie wizualne?
7. Czy warto skupiać się na wyszukiwaniu wizualnym?

POSŁUCHAJ jeśli nie masz czasu na czytanie

Nowe trendy wyszukiwania

Wyszukiwanie wizualne i głosowe jest przyszłością, która niebawem zastąpi tradycyjne wyszukiwanie tekstowe. Wyszukiwanie tekstowe wymaga niewygodnego pisania zapytań, co jest przyczyną straty znacznej ilości czasu.

Co w przypadku, kiedy spodoba nam się ubiór przechodnia i chcielibyśmy dowiedzieć się, jaką ma bluzę na sobie, jakiej marki? To może wydawać się sporym wysiłkiem, dlatego wyszukiwanie tekstowe odchodzi do lamusa, czy nam się to podoba, czy nie. Już teraz niektóre z największych firm inwestują ogromne pieniądze w rozwój wyszukiwania głosowego, a także technologii wyszukiwania wizualnego, które niebawem zastąpi większość tradycyjnych wyszukiwań w formie tekstowej.

Niektóre statystyki, pokazują, dlaczego wyszukiwanie głosowe i wizualne to przyszłość wyszukiwania:

Około 52% Amerykanów trzyma głośniki aktywowane głosem w salonie, 25% trzyma je w sypialni, a 22% trzyma je w kuchni.

Ponadto 1 na 4 kupujących korzystał z asystentów głosowych podczas robienia świątecznych zakupów w roku 2017.

Google sugeruje również, że ponad 70% osób posiadających głośniki aktywowane głosem, twierdzi, że korzystanie z tych urządzeń jest częścią ich codziennej rutyny.

W ten sam sposób każdego miesiąca jest ponad 600 milionów wyszukiwań wizualnych na Pintereście. Ponadto, robiąc zakupy online odzieży lub mebli, ponad 85 proc. respondentów przywiązuje większą wagę do informacji wizualnej niż tekstowej.

Podsumowując, wyszukiwanie głosowe i wizualne to przyszłość marketingu i reklam w wyszukiwarkach. Dlatego już teraz warto zagłębić się w ich świat, aby zrozumieć kluczowe cechy charakterystyczne przyszłych trendów wyszukiwania.

Jakie rodzaje wyszukiwań stają się popularniejsze?

Wyszukiwanie głosowe pozwala użytkownikom używać poleceń głosowych do wyszukiwania w internecie, aplikacji lub witrynie. Zawiera zapytania dotyczące słów kluczowych w otwartej domenie, dotyczące dowolnych informacji w internecie. Pomocne w wyszukiwaniu głosowym mogą być na przykład Google Voice Search, Alexa, Siri, Cortana.


W przeciwieństwie do tekstu, wyszukiwanie wizualne wykorzystuje obrazy jako zapytanie wyszukiwania. Różni się to od wyszukiwań grafiki Google, gdzie tekst jest nadal używany do znalezienia najlepszego dopasowania do obrazu. Wyszukiwanie wizualne zamienia telefon z aparatem w wyszukiwarkę – służy do tego np. aplikacja Obiektyw Google. W oparciu o przedmiot możesz wskazać dowolny obiekt, zrobić zdjęcie i otrzymać wyniki wyszukiwania. Ta technologia już teraz jest dość potężna, a cały czas jest dopracowywana i rozwijana.

Na chwilę obecną popularniejszym sposobem wyszukiwania jest wyszukiwanie głosowe, choć są sytuacje, że wyszukiwanie wizualne jest niezastąpione, np. jeśli chcemy rozpoznać gatunek rośliny w parku, nie znając jego nazwy. Wtedy najlepiej jest użyć skanowania aparatem przy pomocy aplikacji Obiektyw Google.

Co to jest wyszukiwanie głosowe?

Wyszukiwanie głosowe opiera się na technologii rozpoznawania mowy, która umożliwia użytkownikom wyszukiwanie poprzez wypowiadanie słów kluczowych, zamiast ich wpisywania, dlatego jest szybkim i wygodnym sposobem na znalezienie wszystkiego w sieci.

Wyszukiwanie głosowe jest 3,7 razy szybsze niż wyszukiwanie tekstowe. Tak więc szybsze wyszukiwanie zapewnia również szybsze udzielanie odpowiedzi użytkownikom. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na wyszukiwanie głosowe, zamiast wpisywania słów kluczowych. Voice Search, jest też uważany za bardziej skuteczny w wyszukiwaniu na urządzeniach mobilnych. Według statystyk około 60% wyszukiwań mobilnych odbywa się za pomocą wyszukiwania głosowego.

Co to jest wyszukiwanie wizualne?

W przeciwieństwie do wyszukiwania tekstowego, wyszukiwanie wizualne wykorzystuje obrazy jako zapytanie wyszukiwania. Różni się to od wyszukiwań grafiki Google, gdzie tekst jest nadal używany do znalezienia najlepszego dopasowania do obrazu. Wyszukiwanie wizualne zamienia telefon z aparatem w wyszukiwarkę. Przy pomocy aparatu w telefonie możesz wskazać dowolny obiekt, zrobić zdjęcie i otrzymać wyniki wyszukiwania. Taką formę wyszukiwania oferuje aplikacja Obiektyw Google, która skanuje widoczny obiekt i wyszukuje największe podobieństwo tego obiektu. Technologia wyszukiwania wizualnego jest coraz bardziej popularna, a jej rozwój cały czas idzie do przodu. Istnieje wiele różnych obszarów, w których można zastosować technologię wyszukiwania wizualnego, dzięki czemu ma ona ogromny potencjał.

W jakich branżach można zastosować wyszukiwanie wizualne?

E-commerce i handel detaliczny to najbardziej oczywiste sektory, w których wyszukiwanie wizualne jest znakomitym rozwiązaniem. Odzież, którą noszą ludzie, gadżety, produkty spożywcze, itp. Wszystko to można w szybki sposób zidentyfikować za pomocą technologii wyszukiwania wizualnego oraz w łatwy sposób zamówić w e-sklepie. Robisz zdjęcie i otrzymujesz wyniki wyszukiwania identyfikujące przedmiot, wraz z ofertami sprzedaży: zegarek, buty, meble w budynku itd.

Inną dziedziną, którą można wykorzystać do wyszukiwania wizualnego, jest branża turystyczna. Wyobraź sobie, że idziesz ulicą Poznania i nie potrzebujesz przewodnika, ponieważ korzystasz w wyszukiwania wizualnego. Kierujesz aparat na budynek przy pomocy wyszukiwania wizualnego i natychmiast uzyskujesz wszystkie potrzebne dane. Dowiesz się kiedy został zbudowany, kto go zbudował, kto zaprojektował, poznasz jego historię, do czego jest używany dzisiaj itd.

W jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać wyszukiwanie wizualne?

Wyszukiwarka wizualna jest na wczesnym etapie rozwoju i obecnie nie opracowano żadnych powszechnych opcji reklamy wizualnej, ale niektóre taktyki marketerzy mogą wdrożyć już dziś. Zadbanie o widoczność produktów z naszego sklepu w wynikach wyszukiwania wizualnego spowoduje, że wyprzedzimy konkurencję na czas, w którym nastąpi popularyzacja dla wyszukiwania wizualnego.

Zbuduj bibliotekę obrazów produktów: sprzedawcy detaliczni powinni dopilnować, aby wszystkie sprzedawane przez nich produkty były opatrzone obrazem z opisem (również kody EAN z atrybutami ALT i opisem zawierającym EAN). To spowoduje, że wyszukiwarki wizualne będą mogły je znaleźć w przyszłości.

Zwiększenie obecności w mediach społecznościowych, zorientowanych na obraz pod względem integracji wyszukiwania wizualnego. W tym wiodą Google, Pinterest, Instagram i Snapchat, więc uporządkowanie zdjęć na tych platformach w ustrukturyzowany sposób, ułatwi ich identyfikację przez wyszukiwarki wizualne.

Czy warto skupiać się na wyszukiwaniu wizualnym?

Technologia wyszukiwania wizualnego nie jest jeszcze w pełni rozwinięta, a użytkownicy prawdopodobnie nadal będą preferować tekst nad wyszukiwaniem wizualnym, dopóki nie nastąpią ogromne postępy w sztucznej inteligencji. Ale nigdy nie zaszkodzi przyjąć długoterminowej wizji tego, dokąd zmierza technologia wyszukiwania.

Warto zatem rozwinąć się w kierunku, który już teraz prognozuje przyszłość nowych standardów wyszukiwania w internecie.

Dodaj komentarz

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial