Na czym polega performance marketing?

Nie zawsze łatwo jest wskazać konkretne efekty działań marketingowych – zwłaszcza, gdy nie są one opracowane z myślą o bezpośrednim wzroście sprzedaży, ale o efektach takich jak wzrost rozpoznawalności marki czy PR firmy. Istnieje jednak pewien rodzaj reklamy w internecie, którą z powodzeniem można nazwać najbardziej skuteczną i skalkulowaną stricte na zysk. To performance marketing – konieczność dla każdej firmy, która chce odnieść sukces w dynamicznej rynkowej rzeczywistości. Na czym dokładnie polegają działania performance marketingu?

Performance marketing – co to jest?
Kanały performance marketingu
Najważniejsze zalety performance marketingu. Czym różni się od innych działań?

Performance marketing największą popularnością cieszy się w e-commerce. Nie oznacza to jednak, że sprawdza się wyłącznie w tej odsłonie. Praktycznie każdy biznes działający online skorzysta na tego rodzaju strategii.

Performance marketing - co to jest?

Performance marketing to inaczej marketing efektywnościowy. Jego istotą jest skupienie się na projektowaniu strategii, która będzie w stanie dostarczyć jak najwyższego zwrotu względem określonego budżetu reklamowego.

W marketingu efektywnościowym liczą się, jak sama nazwa wskazuje, przede wszystkim założone efekty. Mogą to być konwersje, zasięgi, leady czy też sama sprzedaż. W przeciwieństwie do kampanii tradycyjnych, tu płaci się jedynie za rzeczywisty sukces działań, a nie za samą emisję reklamy.

Kanały performance marketingu

W działaniach performance marketingowych wykorzystuje się różne kanały dotarcia i różne formy reklamy. Performance marketing pozwala dopasować je ściśle do specyfiki prowadzonego biznesu, oczekiwań grupy docelowej czy typu produktu. W ramach performance marketingu stosuje się przede wszystkim:

  • możliwości kampanii reklamowej Google Ads,
  • reklamy w mediach społecznościowych i, ogólnie, social media marketing,
  • programy afiliacyjne i partnerskie,
  • e-mail marketing,
  • działania content marketingu,
  • influencer marketing.

Każdy z tych kanałów ma swoje atuty, ale także i słabsze strony, dlatego skuteczność kampanii w dużej mierze jest uzależniona od ich prawidłowego dopasowania.

Najważniejsze zalety performance marketingu. Czym różni się od innych działań?

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, performance marketing skupia się na rezultatach – i to właśnie te efekty są dla niego ważniejsze niż pozostałe wskaźniki i parametry. Najważniejszym benefitem są zatem wymierne i atrakcyjne rezultaty osiągane w stosunkowo krótkim czasie.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial