Wyszukiwanie głosowe
Wyszukiwanie głosowe
Wyszukiwanie głosowe to nie tylko trend na 2019 ale pewnego rodzaju już „must have”.
W oczach niektórych ekspertów z branży wzrost wyszukiwania głosowego to koniec SEO, jaki znamy. Jednak inni główni wpływowi w świecie SEO – my uwzględniliśmy – uważają, że wyszukiwanie głosowe zmienia marketing cyfrowy na lepsze. Ale jest pewne ale…
W pewnym sensie, jako właściciel strony internetowej, wyszukiwanie głosowe negatywnie wpływa na Twoje organiczne wyniki SEO. Otóż konwencjonalne zastosowania badań i optymalizacji słów kluczowych są na wyczerpaniu, odkąd aktualizacja Panda z 2011 roku wprowadziła nowy mechanizm oceny jakości treści. Google nie zapewnia już danych o bezpośrednim rankingu słów kluczowych, a ze względu na algorytm Koliber – który w większość zapytań jest obsługiwany w oparciu o kontekst, a nie o konkretne sformułowania.
Albowiem wyszukiwanie głosowe przyśpiesza wyszukiwanie kontekstowe i wyniki, co oznacza, że Twoje szczegółowe badania słów kluczowych i wysiłki na rzecz włączenia słów kluczowych stają się mniej istotne niż taktyki, takie jak długoterminowe badania słów kluczowych i optymalizacja tematyczna. Ale sadzę że to temat szerszy i zupełnie na osobną publikację.
Jak konsumenci korzystają z wyszukiwania głosowego?
Pierwszą rzeczą, którą należy zrozumieć w wyszukiwaniu głosowym, jest to, jak ludzie go używają. Poszukiwania głosowe rosną, ważne jest, aby nadążyć za statystykami, dzięki czemu jesteś przygotowany na to, jak te postępy zmienią twoją branżę. Oto niektóre z najważniejszych statystyk wyszukiwania głosowego, o których musisz wiedzieć.:
W Stanach Zjednoczonych ponad połowa nastolatków i 41% dorosłych codziennie korzysta z wyszukiwania głosowego ( Northstar Research, 2014).
Z 3,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzanych codziennie w Google prawie jedna trzecia z nich to wyszukiwania głosowe ( Thee Design, 2017).
Z użytkowników smartfonów w USA 71% osób w wieku 18-29 lat, 59% osób w wieku 30-43, 39% osób w wieku 44-53 lata i 38% osób w wieku 54+ używa mobilnych asystentów osobistych ( Thrive Analytics, 2014).
60% użytkowników mobilnego asystenta osobistego jest w drodze podczas korzystania z nich ( Thrive Analytics , 2014).
Zapytania głosowe zazwyczaj dzielą się na cztery kategorie – 30% informacji ogólnych, 27% asystenta osobistego, 22% informacji lokalnych i 21% zabawy i rozrywki ( Search Engine Land, 2016).
Zapytania głosowe są zwykle dłuższe niż wyszukiwania tekstowe i charakteryzują się pytaniem – zazwyczaj od trzech do pięciu słów kluczowych, począwszy od tego, kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego i jak ( kampania, 2016).
Ponad połowa użytkowników wyszukiwania głosowego wyraziła zadowolenie z asystentów głosowych, 38% było neutralnych, a 12% było niezadowolonych ( Search Engine Land, 2016).
Eksperci przewidują, że 30% sesji przeglądania stron internetowych będzie odbywać się „bez ekranu” do 2020 roku ( Gartner, 2016).
Według comScore, 50% wszystkich wyszukiwań w Internecie będzie wyszukiwaniem głosowym do roku 2020 ( Campaign, 2016).
60% osób korzysta z wyszukiwania głosowego w domu, a 57,8% osób korzysta z wyszukiwania głosowego na swoich smartfonach ( Stone Temple, 2017).
Czego można oczekiwać od marketingu Voice Search w przyszłości?
Biorąc pod uwagę fakt, że 20% wyszukiwań w aplikacji Google realizowanie jest teraz za pomocą głosu, można śmiało założyć, że wyszukiwanie głosowe rośnie w świecie marketingu i będzie to pożądany technologia praktycznie w każdej firmie które chce istnieć w cyfrowym świecie. Wcześniejsze statystki zwracają uwagę również na fakt, iż ponad 50% wszystkich wyszukiwań w Internecie, będzie wyszukiwaniem głosowym do 2020 roku.
Aktualnie trwają prace nad ową technologię – i z pewnością będziemy mieli do czynienia z nowymi strategiami marketingowymi ale także z innym podejście w kontekście „pozycjonowania” serwisów. Ale już teraz zachęcam aby obserwować ten wątek. Oraz już teraz, skupić się na przekazywaniu klientom informacji na temat tematów, które wydają się najbardziej potrzebne.
Autor: Marcel Chomiczewski
Fot: Pixabay