„Dlaczego widzę ten post?” Facebook wyjaśnia, jak działa algorytm informacyjny.
Facebook dodaje nowy komponent do kanału informacyjnego, który odpowiada na pytanie „dlaczego widzę ten post?”.
Użytkownicy mają teraz lepszy wgląd w to, jak przeszłe interakcje na Facebooku wpływają na ranking postów w ich kanale wiadomości.
Po raz pierwszy Facebook zbudował informacje bezpośrednio w aplikacji, w jaki sposób działa ranking kanałów informacyjnych.
Jak działa „Dlaczego widzę ten post?”
Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do „Dlaczego widzę ten post?” Z dowolnego elementu kanału informacyjnego, korzystając z menu rozwijanego w prawym rogu. Na chwile obecną funkcja nie jest dostępna we wszystkich krajach, ale bardzo prawdopodobne, że wkrótce będzie ona dostępna u każdego użytkownika Facebooka.
Facebook wyświetli następujące informacje:
- Dlaczego określony post jest wyświetlany w kanale wiadomości – na przykład, jeśli post pochodzi od znajomego, grupy, do której użytkownik dołączył, lub strony, którą śledził.
- Jakie czynniki mają największy wpływ na ranking postów, w tym:
- Jak często komunikujesz się z postami osób, stron lub grup
- Częstotliwość interakcji z określonym typem postu, na przykład z filmami, zdjęciami lub linkami
- Popularność postów udostępnianych przez osoby, strony i grupy, które obserwujesz.
- Skróty do elementów sterujących, takie jak Zobacz pierwszy, Nie obserwuj, Preferencje kanału informacyjnego i Skróty prywatności.
Facebook zapewnia także użytkownikom lepszy wgląd w ranking płatnych postów z aktualizacją „Dlaczego widzę tę reklamę?”.
Aktualizacje „Dlaczego widzę tę reklamę?”
Możesz teraz odkryć dodatkowe szczegóły dotyczące reklam wyświetlanych, gdy informacje na liście reklamodawcy są zgodne z Twoim profilem na Facebooku.
Wcześniej „Dlaczego widzę tę reklamę?” pokazywało, jak dane demograficzne, zainteresowania i odwiedziny witryn przyczyniają się do wyświetlania reklam w kanale wiadomości.
Innym sposobem kierowania reklam do użytkowników jest przesyłanie istniejących informacji, takich jak adresy e-mail i numery telefonów.
Idąc dalej, „Dlaczego widzę tę reklamę?” Wskaże teraz, kiedy reklamodawca przesłał informacje lub czy reklamodawca współpracował z innym partnerem marketingowym w celu uruchomienia reklamy.
Teraz użytkownicy będą mogli łatwiej zidentyfikować rzeczywistego reklamodawcę prowadzącego kampanie dla swoich klientów.
Źródło: Search Engine Journal