Wymiary grafik na Facebook
Wymiary grafik na Facebook
Prowadzicie profil na Facebook lub chcielibyście wypromować swój profil firmowy? Z pewnością spotkacie się z problemami takimi jak: nieprawidłowe wyświetlanie Waszych grafik lub mocne obniżenie ich jakości po załadowaniu na profil. Jak temu zaradzić? W tym artykule opisujemy sprawdzone wymiary grafik i metody, dzięki którym Wasze grafiki zachowają odpowiednie proporcje oraz jakość. Poznaj wymiary grafik na Facebook w 2020 roku.
Facebook opublikował w pomocy technicznej aktualne wymiary grafik. Są to jednak wymiary, które nie biorą pod uwagę rozdzielczości zdjęć. Dlatego też algorytm może obniżyć jakość naszej grafiki podczas wgrywania na profil. Aby uchronić grafiki przed algorytmem i utratą jakości rekomendujemy sprawdzone wymiary. Podajemy również formaty, dzięki którym jakość pozostanie na wysokim poziomie.
Z pewnością nie chcemy utracić jakości naszych grafik i zdjęć. Zalecamy więc dostosować wymiary grafik, a także zadbać o „wagę” plików, ponieważ Facebook rekomenduje dla pliku max. pojemność 100 KB. Format, dzięki któremu jakość grafik jest lepsza to PNG. W tym formacie jednak nasze pliki są „cięższe” od standardowego jpeg. Aby zmniejszyć pojemność naszych plików bez utraty znacznej jakości, możemy użyć narzędzia do optymalizacji plików jpeg, PNG, który znajduje się TUTAJ
Wymiary grafik na Facebook
Wymiary zdjęcia profilowego na Facebook
Zdjęcie profilowe jest w kształcie koła, ale możemy wgrać zdjęcie kwadratowe lub prostokątne. Facebook podczas wgrywania pozwoli nam przyciąć nasze zdjęcie. Zalecany wymiar zdjęcia profilowego przez Facebook to 170 x 170 pikseli, natomiast my rekomendujemy dwa inne rozmiary, dzięki którym utrata jakości będzie mniejsza. Pierwszy rozmiar to 320 x 320 pikseli, a drugi to 900 x 900 pikseli. Algorytm Facebooka automatycznie zmniejszy grafiki. Dzięki tym wymiarom jednak jakość będzie wyższa niż przy rekomendowanych przez serwis rozmiarach.
Wymiary zdjęcia w tle (cover photo)
Grafika w tle znajduje się na samej górze naszego profilu w formie zdjęcia „nagłówka”. Jego kształt jest prostokątny. Facebook informuje, że akceptowany rozmiar zdjęcia w tle to 820 x 312 pikseli. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie 960 x 365 pikseli. Jeżeli posiadasz grafikę o bardzo dużej rozdzielczości to rekomendowany rozmiar grafiki wynosi 1656 x 630 pikseli. Ważna informacja dodatkowa: zdjęcie w tle, nie w pełni dostosowuje się do urządzeń mobilnych. Niektóre elementy więc mogą nie być widoczne (automatyczne przycięcie na mobilu).
Zdjęcie w tle dla utworzonej grupy rekomendujemy w rozmiarze 1640 x 924 piksele.
Widok zdjęcia w tle na urządzeniach mobilnych różni się od widoku na komputerach. Na urządzeniach mobilnych jest ono wyświetlane z przycięciem na bokach. Istotne jest więc, aby elementy graficzne lub teksty znajdowały się bardziej w środkowej części zdjęcia w tle. Pozwoli to uniknąć przycięcia na urządzeniach mobilnych.
Wymiary zdjęcia poziomego na Facebook
Zdjęcie poziome rekomendowane przez Facebook w rozmiarze 1200 x 900 pikseli. MY rekomendujemy rozmiar 1200 x 630 pikseli lub 800 x 670 Zbliżymy je więc kształtem do kwadratu.
Wymiary zdjęcia pionowego na Facebook
Zdjęcia pionowe znakomicie prezentują się na urządzeniach mobilnych, dlatego warto je stosować. Rekomendowany rozmiar zdjęcia pionowego to 640 x 960 pikseli.
Grafika z niespodzianką
Grafika z niespodzianką to pionowa, podłużna grafika. Jest ona widoczna w pełnym rozmiarze dopiero po kliknięciu w nią. Grafika z niespodzianką często stosowana jest w sytuacjach, których chcemy przekazać wiadomość w dwóch etapach. Pierwsza część wiadomości widoczna jest w pierwszym widoku. Kolejna natomiast dopiero po kliknięciu w grafikę. Otwiera się w pełnym rozmiarze. Rekomendowany rozmiar grafiki to 400 x 960 pikseli.
Po kliknięciu w grafikę otworzy nam się okno, które wyświetli pełną grafikę
Rozmiar grafiki dla wydarzenia – okładka
Często zdarza się, że organizujemy różnego rodzaju eventy, szkolenia oraz spotkania i do tego służy nam „wydarzenie”. Rekomendowana grafika dla wydarzeń przez serwis to 1920×1080 pikseli, ale zdecydowanie lepszym rozmiarem okazuje się 1200 x 625 pikseli.
Wymiary grafiki kwadratowej dla posta
Grafika kwadratowa to najbardziej uniwersalny rozmiar grafik, który dopasowany jest do urządzeń mobilnych, a dodatkowo znakomicie prezentuje się na Instagram. Rekomendowane wymiary to 800 x 800 px.
Wymiary grafiki karuzelowej
Reklamy karuzelowe to popularna forma reklamy składająca się z kilku zdjęć w formie poziomej karuzeli. Często wykorzystywana jest np. do reklamowania kilku produktów w sklepie. Grafiki są kształtu kwadratowego, a rekomendowany rozmiar przez serwis to 600 x 600 pikseli. Aby jakość grafik była zachowana na wysokim poziomie to rekomendujemy wymiary 1080 x 1080 pikseli, które również będą idealnie nadawać się na Instagram.
Rozmiar grafik dla Facebook Ads, News feed (ruch, konwersje, linki)
W tym przypadku można stosować rozmiary rekomendowane przez Facebook, czyli 1200 x 628 pikseli.
Grafika dla reklamy na polubienia
W przypadku tworzenia reklamy na polubienia naszej strony, to rekomendowany wymiar grafiki wynosi 1200 x 444 pikseli.
Jeśli prowadzisz kanał na Instagram, to z pewnością zainteresują Cię informacje dotyczące wymiarów zdjęć i video na tym kanale, o których przeczytasz w naszym artykule.