Google zawiesza witryny sprzedawców, które pokazują nieprawidłową dostępność produktów
1. Nowe zasady dostępności produktów Merchant Center
2. Instagram stories
3. Powody naruszenia zasad korzystania z Merchant Center
Nowe zasady dostępności produktów Merchant Center
Google Merchant Center wprowadza nowe zasady dotyczące dostępności produktów ze względu na niespójną dostępność między stroną docelową a stronami płatności w Twojej witrynie.
Google Merchant Center wprowadza nową politykę o nazwie „nieprawidłowa dostępność, z powodu niezgodności między dostępnością na stronie docelowej a dostępnością na stronach płatności w Twojej witrynie” – informacja została zamieszczona w pomocy Google Merchant Center. Ta zasada zastępuje dotychczasowe naruszenie zasad „Problemy z wyświetlaniem” i wchodzi w życie 1 września 2021 r.
Kiedy konto Merchant Center może zostać zawieszone?
Google wyjaśnił, że konto Google Merchant Center może otrzymać ostrzeżenie lub zawieszenie, gdy „co najmniej jeden z Twoich produktów jest wyświetlany jako niedostępny w momencie płatności, mimo że na stronach docelowych jest wyświetlany jako w magazynie”.
„Jeśli dostępność produktu zmienia się z „w magazynie” na stronie docelowej na „niedostępny” po dodaniu produktu do koszyka, klienci będą mniej skłonni do robienia zakupów w Twoim sklepie w przyszłości”. Takie sytuacje będą naruszeniem nowych zasad w Merchant Center, co może spowodować zawieszenia konta w Merchant Center. Marketerzy powinni zadbać o prawidłową dostępność produktu lub nadać odpowiedni status produktom, które nie są dostępne dla klienta.
Powody naruszenia zasad korzystania z Merchant Center
Firma Google przedstawiła kilka typowych powodów, przez które można naruszyć zasady korzystania z Merchant Center – oto kilka z nich:
- Wykorzystanie wykrywania / geolokalizacji IP. Nie zmieniaj dostępności produktu na podstawie lokalizacji użytkownika. Jeśli kierujesz reklamy tylko na określone lokalizacje w danym kraju, użyj regionalnych cen i dostępności
- Niefunkcjonalny przycisk kupowania. Wygląda na to, że produkt jest dostępny na stronie docelowej, ale po naciśnięciu przycisku kupna wyświetla się jako niedostępny
- Produkt nie może zostać wysłany na adres domowy. Przy zakupie, po podaniu adresu wysyłki, produkt nie jest już dostępny i nie może być dostarczony bezpośrednio do domu użytkownika, z wyłączeniem skrytek pocztowych. Jeśli masz produkt dostępny tylko do odbioru w sklepie lub wysyłany do punktu odbioru, zapoznaj się z wytycznymi dotyczącymi kosztów wysyłki, aby sprawdzić, czy te opcje są dozwolone w Twoim kraju sprzedaży. W przeciwnym razie upewnij się, że Twój produkt jest wykluczony z ofert online, używając atrybutu wykluczonego miejsca docelowego [excluded_destination]. Możesz też wypróbować reklamy lokalnego asortymentu produktów
- Produkty nie są dostępne do zakupu w całym kraju sprzedaży. Jeśli sprzedajesz produkty, które są dostępne tylko w niektórych regionach kraju sprzedaży, sprawdź, czy regionalna dostępność i ceny są dostępne w Twoim kraju sprzedaży.
Google może również zawieszać sprzedawców, którzy wyświetlają w koszyku ceny wyższe niż te, które wyświetlają na stronie docelowej produktu. Jeśli otrzymałeś z tego powodu naruszenie, możesz dowiedzieć się więcej o tym, jak sobie z tym poradzić, tutaj w tym dokumencie pomocy .
Jeśli prowadzisz sklep internetowy i korzystasz z Google Merchant Center to koniecznie upewnij się, że dostępność produktu wyświetlana w kasie odpowiada tej, która jest wyświetlana na stronie produktu. Niezgodności mogą spowodować zawieszenie konta Merchant Center