HTTP czy HTTPS? Dlaczego potrzebujesz bezpiecznej strony z certyfikatem SSL?

Wstęp
Jaka jest różnica między HTTP a HTTPS?
Dlaczego warto przejść na HTTPS?
6 zalet przejścia z http na HTTPS

W 2018 roku Google zaczęło informować web-developerów o tym, że przeglądarka Chrome zacznie  blokować treści stron nie posiadających szyfrowania SSL (szyfrowanie domeny). Użytkownicy przeglądarki Chrome informowani są o niebezpiecznym połączeniu jak na poniższym screenie, w przypadku, kiedy odwiedzają witryny, których domeny nie są zabezpieczone certyfikatem SSL

Google poinformował, że jeśli masz witrynę nie posiadającą szyfrowania HTTPS, to ryzykujesz utratę ruchu, a wyskakujące powiadomienie wyświetli się, zanim użytkownicy Chrome wejdą na Twoją stronę. Google po raz pierwszy zachęcał twórców witryn do przejścia na HTTPS w maju 2010 r . Następnie 6 sierpnia 2014 r. Google ogłosiło, że preferuje witryny HTTPS w wynikach wyszukiwania.

Na szczęście migracja z HTTP na HTTPS sprzyja również w uzyskiwaniu lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jaka jest różnica między HTTP a HTTPS?

HTTP to protokół warstwy aplikacji do odbierania informacji z sieci.

HTTPS zaczął zabezpieczać te informacje i autoryzować transakcje przez Internet.

W skrócie, wyświetla zaszyfrowane informacje wyszukiwarce internetowej.

Oznacza to, że bez bezpiecznego połączenia, dowolna sieć między hostem źródłowym a hostem docelowym może zmienić to, co otrzymuje host docelowy.

Tak więc dodatkowa warstwa HTTPS wykorzystuje bezpieczniejszy sposób transportu danych, znany jako SSL (Secure Sockets Layer).

To powoduje, że połączenie z SSL jest bezpieczne.

Dlaczego warto przejść na HTTPS?

Nadal zadajesz sobie następujące pytanie: Po co mi HTTPS?

Po pierwsze HTTPS zapewnia bezpieczeństwo odwiedzającym i Twojej witryny, dlatego ponad 50% stron internetowych na całym świecie korzysta już z HTTPS. To oczywiście nie jest jedyna zaleta stosowania SSL. Migracja do HTTPS ma wpływ na wydajność Twojej witryny (szybciej się ładuje), a nawet jest lepiej postrzegana przez roboty wyszukiwarek, dzięki czemu Twoja witryna może osiągać wyższe pozycje niż witryny nie posiadające szyfrowania SSL.

6 zalet przejścia z HTTP na HTTPS

Ulepszone rankingi wyszukiwania

Google nie potwierdziło, że HTTPS jest czynnikiem rankingowym. Ale Google przyznał, że preferuje witryny korzystające z HTTPS.

Searchmetrics przeprowadził analizę SSL i wpływu na ranking. Badanie pokazało, że SSL ma pozytywny wpływ na widoczność w wyszukiwarkach z HTTPS.

Lepsze wrażenia użytkownika

Przeglądarki takie jak Firefox i Chrome używają wskaźników, aby pokazać, czy witryna jest bezpieczna. Użytkownicy zauważają to do tego stopnia, że 84% użytkowników wolałoby zrezygnować z zakupu niż zrobić to, gdyby wiedzieli, że witryna nie jest bezpieczna.

Jeśli zapewniasz bezpieczne przeglądanie, zwiększysz czas odwiedzin użytkowników, co przekłada się na wyższe konwersje.

Chroń informacje użytkowników

Dzięki HTTPS możesz chronić dane użytkowników. Nie chcesz chyba problemów z naruszeniem ochrony danych, takich jakie mieli Marriott lub Facebook?  Problemu Marriott można było uniknąć, utrzymując jego status HTTPS za pomocą certyfikatu SSL / TLS.

Biuro ds. Odpowiedzialności rządu Stanów Zjednoczonych udostępniło szczegółowy raport, w którym odkryto, że wygasł certyfikat w systemie kontroli SSL / TLS, który nie został zastąpiony przez około 10 miesięcy. Umożliwiło to hakerom dostęp do danych bez ich wykrycia.

Uzyskaj ikonę bezpiecznej kłódki

Większość użytkowników odwiedzających strony, posiada obawy przed przechwyceniem lub niewłaściwym wykorzystaniem ich danych w Internecie. Chcesz zacząć z nimi budować zaufanie i wiarygodność? Ikona w postaci kłódki SSL robi to za Ciebie.

W e-commerce, wdrożenie SSL zwiększa konwersje o średnio 10%.

Bardziej skuteczne kampanie PPC

Większość przychodów Google pochodzi ze sprzedaży reklam. Jeśli prowadzisz kampanie PPC w Google Ads, a Twoja witryna nie posiada SSL, to użytkownicy odwiedzą Twoją witrynę, ale nie dokonają konwersji. Tak więc użycie HTTPS pomaga ograniczyć złe praktyki reklamowe i zwiększyć liczbę konwersji.

Ponadto w 2018 r. Google Ads zaczął automatycznie przekierowywać reklamy w wyszukiwarce HTTP na HTTPS . I zaczęli ostrzegać reklamodawców, aby przestali używać adresów HTTP jako stron docelowych.

Poprawione dane w Google Analytics

Zauważasz wzrost bezpośredniego ruchu?

Gdy HTTPS wysyła wizytę do HTTP, Google Analytics zgłasza to jako ruch bezpośredni. Należy również pamiętać o tym podczas migracji. 

Proces przejścia z HTTP na HTTPS

Przejście z HTTP na HTTPS jest trudne dla osób bez wiedzy technicznej, ponieważ istnieje kilka problemów, które mogą się pojawić.

Oto krótka migawka kroków, które należy wykonać, aby przekonwertować witrynę z HTTP na HTTPS:

  • Wybierz certyfikat SSL (możesz skorzystać z darmowego certyfikatu Let’s Enscrypt lub zakupić SSL u większości dostawców domen i hostingu)
  • Zainstaluj certyfikat SSL dla domeny
  • Przekieruj wszystkie odnośniki HTTP do HTTPS
  • Ponownie dodaj domenę w Google Search Console z przedrostkiem HTTPS
  • Zaktualizuj mapę witryny
  • Zaktualizuj plik robots.txt
  • Zaktualizuj ustawienia w Google Analytics
  • Test

Gotowy na przejście na HTTPS?

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł wyjaśnić, dlaczego konieczne jest przejście z HTTP na HTTPS.

Jeśli chcesz dokonać zmiany, a nie wiesz jak to zrobić, to skontaktuj się z firmą, która buduje strony internetowe, świadczy usługi SEO (kompleksowo wdrożą SSL na Twojej witrynie) lub ze swoim dostawcą domeny i hostingu.

Dodaj komentarz

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial