Społeczność marketingu, czyli miejsca w internecie, gdzie nauczysz się marketingu od innych. 


Fora i grupy na Facebooku


Blogi o marketingu


Fora i grupy na Facebooku

Prowadząc jakikolwiek biznes, dobrze jest znać przynajmniej podstawy marketingu, wiedzieć, czym jest pozycjonowanie, na czym polega marketing wirusowy czy remarketing. Jednak, aby posiąść sporą wiedzę z tego zakresu, należałoby poświęcić na to dużo czasu, który nie zawsze masz. Dlatego dobrym pomysłem na naukę marketingu jest dołączenie do społeczności skoncentrowanych wokół tego tematu. A gdzie ich szukać?

Fora i grupy na Facebooku.

W sieci bez problemu powinieneś trafić na fora poświęcone szeroko pojętej tematyce marketingu, gdzie znajdziesz wiele przydatnych wskazówek i poradników dla początkujących. Do najpopularniejszych należą: PiO, forum-pozycjonowanie czy php. Takie fora to również właściwe miejsce na zadanie nurtujących cię pytań z zakresu pozycjonowania, social media marketingu czy content marketingu. Zwykle tworzą one społeczność, w której znajdują się nie tylko amatorzy, ale również specjaliści od marketingu, którzy chętnie doradzą i pomogą ci rozwiać wszelkie wątpliwości, dlatego naprawdę warto zadawać tam pytania.

Pozycjonowania możesz uczyć się także na Facebooku, w grupach o SEO i SEM, na których pojawiają się branżowe artykuły, a także recenzje ciekawych narzędzi wspomagających pozycjonowanie. Ponadto takie grupy w serwisach społecznościowych są dużo bardziej aktywne niż niektóre fora, więc zadając tam pytanie, możesz liczyć na błyskawiczną i wyczerpującą odpowiedź. Warto również obserwować profile agencji SEO, SEM, które też dzielą się specjalistyczną wiedzą.

Takie grupy i fora internetowe to darmowe i najlepsze miejsce do rozwiania wątpliwości, rozwiązania problemu z zakresu marketingu, z którym sam nie potrafiłbyś sobie poradzić.

Blogi o marketingu.

Świetnym miejscem do nauki pozycjonowania są blogi, bardzo często tworzone przez prawdziwych ekspertów, znanych i szanowanych w świecie marketingu. Do najpopularniejszych blogów, z których można nauczyć się nie tylko podstaw SEO należą: Kotarbiński, Branding Monitor (prowadzony przez Krzysztofa Karasia), Sprawny Marketing, blog Szymona Słowika czy Moniki Czaplickiej. Z kolei mistrzem od storytellingu i grywalizacji jest Paweł Tkaczyk. Warto pamiętać, że takie blogi to nie tylko miejsca, w których możesz zdobyć wiedzę od specjalistów, ale również rozwiać swoje wątpliwości. Autorzy chętnie odpowiadają na sensowne pytania w komentarzach.

Społeczność marketingu na YouTube.

Jeśli nie lubisz lub zwyczajnie nie masz czasu na czytanie długich, branżowych artykułów dotyczących popularnych strategii marketingowych, możesz zdobyć wiedzę z tego zakresu dzięki YouTube. Nie brakuje tam ciekawych i rzetelnych poradników video, w których wyjaśniane są wszelkie zagadnienia dotyczące marketingu internetowego. Bardzo często jest to wiedza w pigułce, którą możesz przyswoić nawet podczas krótkiej przerwy w pracy. Do popularnych kanałów, które polecamy zasubskrybować, aby zdobyć wiedzę z zakresu marketingu należą: Marketing i Biznes, Social Media Now, Artur Jabłoński czy Moz.

One thought on “Społeczność marketingu, czyli miejsca w internecie, gdzie nauczysz się marketingu od innych. 

  • 14 października 2020 o 13:58
    Permalink

    Pozycjonowanie i marketing nastawiony na klienta początkowo wydają się bardzo skomplikowane, a tak naprawdę nie jest to wiedza tajemna i jest mnóstwo osób chcących dzielić się wiedzą. Cieszę się, że poruszyliście takie zagadnienie na swoim blogu. Pozdrawiam.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z newsami!