Społeczność marketingu, czyli miejsca w internecie, gdzie nauczysz się marketingu od innych. 

1. Fora i grupy na Facebooku
2. Blogi o marketingu
3. Fora i grupy na Facebooku

Prowadząc jakikolwiek biznes, dobrze jest znać przynajmniej podstawy marketingu, wiedzieć, czym jest pozycjonowanie, na czym polega marketing wirusowy czy remarketing. Jednak, aby posiąść sporą wiedzę z tego zakresu, należałoby poświęcić na to dużo czasu, który nie zawsze masz. Dlatego dobrym pomysłem na naukę marketingu jest dołączenie do społeczności skoncentrowanych wokół tego tematu. A gdzie ich szukać?

Fora i grupy na Facebooku.

W sieci bez problemu powinieneś trafić na fora poświęcone szeroko pojętej tematyce marketingu, gdzie znajdziesz wiele przydatnych wskazówek i poradników dla początkujących. Do najpopularniejszych należą: PiO, forum-pozycjonowanie czy php. Takie fora to również właściwe miejsce na zadanie nurtujących cię pytań z zakresu pozycjonowania, social media marketingu czy content marketingu. Zwykle tworzą one społeczność, w której znajdują się nie tylko amatorzy, ale również specjaliści od marketingu, którzy chętnie doradzą i pomogą ci rozwiać wszelkie wątpliwości, dlatego naprawdę warto zadawać tam pytania.

Pozycjonowania możesz uczyć się także na Facebooku, w grupach o SEO i SEM, na których pojawiają się branżowe artykuły, a także recenzje ciekawych narzędzi wspomagających pozycjonowanie. Ponadto takie grupy w serwisach społecznościowych są dużo bardziej aktywne niż niektóre fora, więc zadając tam pytanie, możesz liczyć na błyskawiczną i wyczerpującą odpowiedź. Warto również obserwować profile agencji SEO, SEM, które też dzielą się specjalistyczną wiedzą.

Takie grupy i fora internetowe to darmowe i najlepsze miejsce do rozwiania wątpliwości, rozwiązania problemu z zakresu marketingu, z którym sam nie potrafiłbyś sobie poradzić.

Blogi o marketingu.

Świetnym miejscem do nauki pozycjonowania są blogi, bardzo często tworzone przez prawdziwych ekspertów, znanych i szanowanych w świecie marketingu. Do najpopularniejszych blogów, z których można nauczyć się nie tylko podstaw SEO należą: Kotarbiński, Branding Monitor (prowadzony przez Krzysztofa Karasia), Sprawny Marketing, blog Szymona Słowika czy Moniki Czaplickiej. Z kolei mistrzem od storytellingu i grywalizacji jest Paweł Tkaczyk. Warto pamiętać, że takie blogi to nie tylko miejsca, w których możesz zdobyć wiedzę od specjalistów, ale również rozwiać swoje wątpliwości. Autorzy chętnie odpowiadają na sensowne pytania w komentarzach.

Społeczność marketingu na YouTube.

Jeśli nie lubisz lub zwyczajnie nie masz czasu na czytanie długich, branżowych artykułów dotyczących popularnych strategii marketingowych, możesz zdobyć wiedzę z tego zakresu dzięki YouTube. Nie brakuje tam ciekawych i rzetelnych poradników video, w których wyjaśniane są wszelkie zagadnienia dotyczące marketingu internetowego. Bardzo często jest to wiedza w pigułce, którą możesz przyswoić nawet podczas krótkiej przerwy w pracy. Do popularnych kanałów, które polecamy zasubskrybować, aby zdobyć wiedzę z zakresu marketingu należą: Marketing i Biznes, Social Media Now, Artur Jabłoński czy Moz.

Dodaj komentarz

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial