Audyt Google Analytics – co powinniśmy o nim wiedzieć?

Dlaczego warto posiadać audyt Google Analytics?
Co możemy znaleźć w audycie Google Analytics?
Błędy i ostrzeżenia narzędzi SEO

Audyt Google Analytics to konfiguracja narzędzi, które odpowiedzialne są za monitorowanie danych, a także za analizę ruchu na naszej witrynie. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest zadbanie o prawidłowość danych- jeśli nie są poprawne, wówczas wnioski nie będą dla nas satysfakcjonujące. Dlaczego warto posiadać audyt Google Analytics? Co możemy znaleźć w audycie Google Analytics? Ile czasu zajmuje audyt Google Analytics? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Dlaczego warto posiadać audyt Google Analytics?

Nie da się ukryć, że aby skutecznie przeprowadzić analitykę strony, nie obędzie się bez poprawnych danych. Dzięki temu możliwe jest budowanie zakładek, które w dużym stopniu usprawniają raportowanie. Dodatkowo nasze decyzje będą poparte odpowiednimi informacjami. Bez większych problemów znajdziemy również ewentualne problemy z witryną, w konsekwencji potencjalna konwersja zostanie zoptymalizowana. Przeznaczanie budżetu na reklamy jest problematyczne i ryzykowne. Znacznie rozsądniejsze jest modyfikowanie strony na podstawie ścisłych danych ilościowych. Warto także sprawdzić czym jest audyt sklepu internetowego.

Co możemy znaleźć w audycie Google Analytics?

Audyt Google Analytics pełni dla właściciela strony internetowej dwie istotne funkcje. Możliwe jest zarówno znalezienie i wyeliminowanie ewentualnych błędów, jak i zaplanowanie/rozbudowanie śledzenia. W pierwszej części upewniamy się czy kod śledzący osadzony na stronie działa w sposób prawidłowy. Dodatkowo dowiemy się czy dane są odfiltrowane prawidłowo, a ustawienia widoków i usług są odpowiednie. Jeśli chodzi o drugą część- jest to niemalże gwarancja kolekcjonowania niezbędnych danych. Nawet jeśli instalacja Google Analytics jest poprawna, jednakże operacja kończy się na kodzie odpowiedzialnym za śledzenie, wówczas nie będziemy posiadać danych niezbędnych do analizowania. 

Ile czasu zajmuje audyt Google Analytics?

Wiemy już, co oferuje nam audyt Google Ads. Warto teraz posiąść nieco więcej informacji na temat tego, ile czasu może nam to zająć. Okazuje się, że jest to zależne od obecnej konfiguracji, a także od tego, z jak dużym serwisem mamy do czynienia. Przykładowo w przypadku małego serwisu audyt będzie szybszy, ze względu na niewielką liczbę danych do analizy. Nieco inaczej wygląda to, gdy do Google Analytcis wysyłanych jest więcej zdarzeń, jednocześnie konfigurowanych jest wiele celów, wówczas pracy jest znacznie więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial