Polecany darmowy CRM z systemem automatyzacji.
Żyjemy w czasach, w których postęp technologiczny mknie w zastraszającym tempie, a wolny rynek powoduje, że konkurencja w większości branż rośnie jak nigdy dotąd. Obecne warunki wymuszają na firmach podejmowanie działań zmierzających ku szybszemu rozwojowi, w celu ulepszenia usług czy produktów oraz podniesienia standardów obsługi klienta, ponieważ dzięki temu, firma może konkurować z wciąż nowo pojawiającymi się na rynku firmami, które często wchodzą na Polski rynek z kapitałem zagranicznym.
Aby usprawnić procesy funkcjonowania firmy oraz obsługi klienta potrzebne jest wdrożenie systemu do komunikacji wewnątrz firmy oraz na zewnątrz z klientem. System dzięki któremu komunikacja wewnątrz firmy będzie szybka, sprawna, a przede wszystkim łatwa.
Jeśli nad projektem lub procesem powstawania produktu czy też wykonania usługi pracuje cały zespół, to wszystkie te osoby odpowiedzialne są za efekt końcowy, który powoduje zadowolenie lub niezadowolenie klienta. Zatem bardzo ważne jest, aby wszystko szło szybko i sprawnie, a cały zespół wzajemnie wymieniał się informacjami na temat etapów w którym znajduje się projekt.
Jaki polecany darmowy CRM wybrać?
Duże i średnie przedsiębiorstwa korzystają z zaawansowanych systemów CRM z funkcjami zarządzania bazą klientów, zarządzania projektami, narzędzia do komunikacji oraz automatyzacji wielu czynności wraz z automatyzacją marketingu. Największe firmy zwykle korzystają z dedykowanych rozwiązań, które na bieżąco są rozwijane przez zespół programistów pod kątem potrzeb firmy. Większość przedsiębiorstw korzysta jednak z gotowych programów, które posiadają wyżej opisane funkcje. Oprogramowania tego rodzaju na rynku jest sporo, ale zwykle wiąże się to z niemałymi kosztami, co powoduje, że wiele średnich i małych firm rezygnuje z tego rodzaju rozwiązań, pozostając przy standardowym Excelu, skrzynce mailowej i telefonie. Oczywiście te narzędzia cały czas są niezbędne, ale często zdarza się, że komunikacja wewnątrz firmy nie jest wystarczająco szybka, a przez brak odpowiednich narzędzi wydłuża się czas zarządzania zespołem i projektami oraz obsługi klienta.
Co zrobić kiedy firma nie posiada środków na taki system?
Na rynku jest sporo producentów oprogramowania, którzy oferują darmowe wersje demonstracyjne na jakiś czas, ale po tym czasie należy wykupić abonament. Są jednak firmy, które oferują takie systemy za darmo. Nie ma zbyt wielu takich ofert, ale z pewnością jest kilka programów, które zaspokoją potrzeby małych i średnich firm. Oczywiście systemy te oferują szereg możliwości, natomiast nie wszystkie narzędzia są darmowe. Jednak te opcje, które są w pełni darmowe mogą znacząco poprawić funkcjonowanie firm.
Jednym z takich systemów, który warto polecić jest HubSpot. Jest to polecany darmowy CRM przez wiele firm oraz marketerów, dlatego, że posiada sporo zaawansowanych narzędzi do zarządzania bazą kontaktów, marketingu, komunikacji wewnątrz firmy oraz z klientem, w tym narzędzie do automatyzacji marketingu i komunikacji. Do tego dysponuje darmowym modułem do analityki zdarzeń oraz można go integrować z innymi programami do komunikacji, automatyzacji i zarządzania projektami. Możemy również wygenerować kod dla naszej strony internetowej, dzięki któremu będziemy mogli identyfikować klientów, którzy odwiedzili stronę internetową. Coraz więcej małych i średnich firm decyduje się właśnie na takie rozwiązanie, ponieważ oferowane narzędzia w wersji darmowej bardzo usprawniają funkcjonowanie firmy. HubSpot nie posiada polskiej wersji językowej, ale to również nie jest problem w dzisiejszych czasach, ponieważ wystarczy zainstalować wtyczkę translatora dla naszej przeglądarki, aby przetłumaczyć witrynę z której korzystamy.
Do wykorzystania mamy szereg narzędzi oferowanych w wersji darmowej. HubSpot posiada trzy główne moduły i są to:
-
Marketing Hub
-
Sales Hub
-
Service Hub
Każdy z tych modułów daje nam sporo ciekawych narzędzi, dzięki którym zyskujemy możliwości, których dotychczas nie mieliśmy i są one całkowicie za darmo. Oczywiście w wersji płatnej, w zależności od wykupionego pakietu, zyskujemy o wiele więcej możliwości. My jednak skupimy się na darmowych opcjach jakie oferuje nam HubSpot.
Wymienione moduły w wersji darmowej umożliwiają:
Marketing Hub
- baza kontaktów (zarządzanie bazą firm oraz kontaktów – możliwość importu bazy kontaktów z CSV, XLS),
- czat na żywo (integracja ze stroną internetową),
- boty konwersacyjne czatu na naszej stronie internetowej,
- integracja ze skrzynką email,
- monitoring email i czat,
- tworzenie formularzy na stronę internetową ( w tym formularze zapisu do newslettera), dzięki którym zbieramy leady (leady możemy automatycznie dodać do bazy kontaktów),
- integracja z firmowym kontem na Facebook oraz możliwość prowadzenia kampanii reklamowych generujących leady, które możemy dodać automatycznie do bazy kontaktów,
- raporty w pulpicie nawigacyjnym,
- możliwość korzystania z HubSpot w urządzeniach mobilnych,
Sales Hub
- czat na żywo,
- boty konwersacyjne,
- integracja ze skrzynką email,
- planowanie poczty e-mail,
- monitoring poczty (CTR),
- szablony e-mail,
- snippets (bloki opisowe wielokrotnego użytku),
- planowanie spotkań, terminarz kontaktów,
- raporty w pulpicie nawigacyjnym,
- rurociągi transakcyjne,
Service Hub
- tickets (tworzenie biletów, np. zgłoszenia reklamacji),
- czat na żywo,
- boty konwersacyjne,
- integracja ze skrzynką email,
- e-mail i czat do ticketów,
- szablony e-mail,
- szablony ticketów,
- raporty w pulpicie nawigacyjnym,
- planowanie spotkań, terminarz kontaktów,
- rurociągi ticketów.
Po zarejestrowaniu darmowego konta w HubSpot mamy wszystkie trzy moduły zintegrowane ze sobą, więc korzystamy ze wszystkich dostępnych narzędzi z poziomu naszego konta. Oprócz tego mamy wsparcie techniczne ze strony specjalistów HubSpot, nawet jeśli korzystamy tylko z darmowych narzędzi.
Tak więc, jeśli nie posiadacie środków i nie korzystacie z żadnego systemu CRM dającego takie możliwości, to HubSpot jest tym co powinniście wdrożyć w swojej firmie. Według nas, Hubspot jest to najlepszy polecany darmowy CRM. Jeżeli uważacie, że system jest zbyt skomplikowany i nie wiecie jak go wdrożyć, to z pomocą przyjdzie wiele firm, które zajmują się szkoleniami oraz wdrożeniami systemów CRM i automatyzacji, możecie również skontaktować się z nami.
Fot: Pixabay