Czym jest lead generation?

Rozwój działalności wymaga zdobywania nowych klientów, a proces ten uzależniony jest od skutecznych działań marketingowych. Jednym z nich jest pozyskiwanie lead generation, czyli danych kontaktowych osób i firm, które w najbliższej przyszłości mogą stać się klientami firmy.

  • Jak pozyskiwać lead generation?
  • Chcesz pozyskać dane? Zaoferuj coś w zamian

  • Gromadzenie lead generation to bardzo skuteczna metoda rozbudowy bazy danych potencjalnych klientów. Na jej podstawie można planować kolejne działania marketingowe i wizerunkowe, prowadzące do lepszego dopasowania zakresu usług lub portfela produktowego do oczekiwań klientów.

    Jak pozyskiwać lead generation?

    Aby lead generation było skuteczne, musi być odpowiednio zaplanowane. Do całego procesu wykorzystuje się dopasowane technologie, narzędzia i kampanie marketingowe, które pozwalają początkowo przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, a później pozyskać od nich niezbędne dane. Lead generation jest więc procesem wieloetapowym, na który składają się m.in.:

    • określenie grupy docelowej – element niezbędny w niemal każdej kampanii marketingowej, który polega na zdefiniowaniu kim są i czego potrzebują potencjalni klienci. Warto rozważyć stworzenie profilu buyer person, czyli klienta idealnego, który jest jednostką reprezentatywną dla grupy docelowej.
    • przygotowanie landing page, najlepiej w minimalistycznej formie, z informacjami, które są niezbędne dla potencjalnego klienta. Na landing page ogromne znaczenie odgrywa układ treści, a najważniejszy jest formularz, który służy do pozyskania danych od potencjalnego klienta. Powinien być wyraźny i dotyczyć jedynie niezbędnych danych. Warto go umieścić zarówno na początku, jak i na końcu strony, a także wyposażyć w przycisk CTA (Call to Action).
    • wykorzystanie płatnych kampanii marketingowych, które zapewnią ruch na landing page. Bez tego kroku lead generation nie spełni swojej roli.

    Poznaj lead generation według Harbingers i przekonaj się, jakie korzyści możesz odnieść z wprowadzenia tych działań w swojej firmie.

    Chcesz pozyskać dane? Zaoferuj coś w zamian

    W marketingu online doskonale sprawdza się reguła wzajemności – jeśli chcesz, aby klient pozostawił Ci swoje dane, ofiaruj mu coś w zamian. Może to być darmowe szkolenie online, e-book, zniżka na zakupy lub możliwość skorzystania z oferty specjalnej – bez względu na to, jaką formę wybierzesz, zachęcisz w ten sposób odwiedzających stronę do podzielenia się adresem e-mail czy imieniem.

    Lead generation to jedna z wielu skutecznych metod na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Jeśli chcesz poznać inne, odwiedź https://harbingers.io/blog.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z newsami!