Cztery największe błędy przedsiębiorców e-commerce jakich powinni unikać
Rynek eCommerce ma stałą tendencję wzrostową od prawie dziesięciu lat i nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia. Oczekuje się, że w przyszłym roku globalny rynek detaliczny online osiągnie najwyższy poziom 4,9 miliarda dolarów , czyli ponad dwukrotnie więcej niż trzy lata temu.
Jednym z powodów, dla których rynek eCommerce jest tak niewiarygodnie duży, jest fakt, że wystarczy kilka kliknięć dla każdego przedsiębiorcy, który ma świetny pomysł na biznes, aby uruchomić firmę online. Jednak tylko dlatego, że każdy może być właścicielem firmy online, nie oznacza to, że każdy sklep eCommerce rzeczywiście się powiedzie. W rzeczywistości ponad 90% nowych firm internetowych jest zamykanych po zaledwie czterech miesiącach.
Oczywiście, nie wszystkie sklepy internetowe są tworzone na równi i niestety wiele z nich od samego początku poniosło porażkę. Wynika to często z faktu, że właściciele firm po raz pierwszy decydują się na stworzenie biznesu online bez doświadczenia lub strategii.
Przedstawiamy kilka fatalnych błędów, które popełnia wielu przedsiębiorców handlu elektronicznego, które mogą potencjalnie zwiększyć twoje szanse na katastrofę – i jak możesz ich uniknąć.
Tworzenie witryny
Budowanie sklepu internetowego jest jednym z najważniejszych kroków w tworzeniu biznesu e-commerce, ale wielu chętnych przedsiębiorców chce jak najszybciej wykonać ten krok przez co też popełniają sporo błędów.
Wybór ogólnego, wstępnie przygotowanego szablonu strony może być świetny, ale może prowadzić do stworzenia generycznej platformy, która będzie oferować klientom niewielkie korzyści. Na przykład, jeśli chcesz sprzedawać produkty w witrynie WordPress, istnieje kilka kluczowych kroków i integracji niezbędnych do dostosowania funkcjonalności sprzedaży.
Zgodnie z raportem Big Commerce , funkcjonalność i ogólne wrażenia z witryny w dużym stopniu zależą od decyzji konsumenta o dokonaniu zakupu. Zadaj sobie pytanie, jakie funkcje będą niezbędne, aby ułatwić klientom znalezienie poszukiwanych produktów i uczynić proces zakupu tak prostym, jak to możliwe.
Innym dużym błędem, jaki często popełniają przedsiębiorcy handlu elektronicznego, jest nadawanie priorytetu wyglądowi nad funkcją. Chociaż projekt Twojej witryny jest z pewnością ważny dla stworzenia dobrego pierwszego wrażenia, doświadczenie użytkownika (UX) ma znacznie większy wpływ na dłuższą metę. Podczas tworzenia sklepu internetowego musisz poświęcić trochę czasu na zastanowienie się, jak wszystkie różne elementy będą ze sobą współpracować, aby stworzyć pozytywny UX.
Aby dać Ci punkt wyjścia, Twoja witryna powinna być poprawnie połączona wewnętrznie, aby ułatwić nawigację, a także zawierać funkcje, które mają największe znaczenie dla klientów, takie jak opcje wyszukiwania i filtrowania, często zadawane pytania i informacje kontaktowe do pomocy.
Zapewnienie, że wszystkie te elementy zostaną odpowiednio włączone, zajmie więcej czasu, ale będzie tego warte.
Przytłaczające lub zbyt mgliste szczegóły
Wielu początkujących przedsiębiorców popełnia fatalny błąd oferując za dużo lub za mało informacji, które mogą sprawić, że klienci będą zdezorientowani.
Często zobaczysz to na stronach produktów Amazon, wypełnionych treściami, próbujące dopasować opisy produktów do słów kluczowych w celu dopasowania do większej liczby wyszukiwań. Chociaż może to przyczynić się do poprawy widoczności produktu, ostatecznie może sprawić, że klienci będą bardzo zdezorientowani z powodu braku odpowiedniego opisu produktu.
Przechodzenie do zbyt wielu szczegółów z opisami produktów spowoduje wyłączenie użytkowników – szczególnie tych, którzy zazwyczaj przeglądają te sekcje w celu uzyskania szybkich informacji. Lub, idąc po przeciwnej stronie spektrum z bardzo niejasnymi informacjami, pozostawiają klientów zastanawiających się, co naprawdę mają do zaoferowania.
Jeśli chodzi o budowanie zaufania wśród konsumentów i przekonywanie ich do konwersji, przejrzystość w opisach będzie zawsze najważniejszym czynnikiem.
Tak, słowa kluczowe są ważne, ale tak samo jak jasność i zwięzłość. Upewnij się, że opisy są naprawdę opisowe i zapisz szczegółowe informacje na temat stron FAQ lub dłuższych elementów. I pamiętaj – obraz jest wart tysiąca słów, zwłaszcza dla sklepów internetowych.
Brak określenia prawdziwej grupy docelowej
Wielu nowych właścicieli sklepów eCommerce ma zbyt szerokie zakresy w nadziei, że ich szeroka sieć złapie więcej ryb. Nie jest to jednak zbyt praktyczne w handlu detalicznym online, ponieważ konkurencja jest tak silna i niewątpliwie pojawi się kolejna marka, która może pobić Ciebie pod względem ceny, wartości lub popularności.
Zamiast tego zdecydowanie lepiej jest skierować się na segment niszowy, aby zaoferować coś całkowicie wyjątkowego i specjalną grupę docelową. Kluczowym elementem jest trafność.
Jeśli produkt po prostu nie pasuje do Twoich odbiorców lub twoje działania marketingowe nie są ściśle ukierunkowane, stracisz dużo czasu, pieniędzy i wysiłku, próbując przekonwertować klientów, którzy nie są zainteresowani Twoją firmą.
Przed uruchomieniem witryny upewnij się, że robisz wystarczająco dokładne badania odbiorców. Po pierwsze, musisz mieć pewność, że Twój produkt jest bardzo potrzebny lub popyt, zwłaszcza jeśli jest to dość niszowe. Następnie poszukaj pokrywających się wzorców w ludziach, którzy byliby najbardziej zainteresowani, i zacznij tworzyć opisowe osobowości klientów, aby pomóc ci zrozumieć ludzi, którzy tworzą twoją docelową grupę odbiorców.
Głosowanie nad content marketingiem
Zazwyczaj we wczesnych etapach prowadzenia sklepu e-commerce wielu początkujących chętnie podejmuje działania tak szybko, jak to możliwe. Marketing treści jest postrzegany jako zbyt czasochłonna strategia marketingowa, tak wiele sklepów e-commerce po prostu go całkowicie pomija. Jednak content marketing jest naprawdę jedną z najważniejszych i najbardziej wpływowych taktyk.
W rzeczywistości marketing treści generuje do sześciu razy więcej potencjalnych klientów i konwersji niż reklamy PPC, marketing w mediach społecznościowych i większość innych metod reklamowych.
Jednym z najlepszych podejść jest tutaj poświęcenie czasu na stworzenie kilku solidnych treści, które pomogą wesprzeć podróż cyfrowego kupującego i zwiększyć wartość SEO.
Oznacza to zamieszczanie wpisów na blogu, opisów produktów i treści na stronie, które mają wpływać na decyzje konsumentów i rankingi wyszukiwarek. Każdy element musi zostać utworzony zgodnie z etapami świadomości, rozważań i decyzji.
Warto też stworzyć serwis informacyjny dotyczący asortymentu, który sprzedajesz. Jest to tzw. zaplecze, dzięki któremu nie tylko zainteresujesz odbiorcę (swojego potencjalnego klienta), ale też zwiększysz ruch do swojego sklepu, przez co sklep będzie lepiej się pozycjonował.
Wniosek
To trudny świat dla przedsiębiorców internetowych. Konkurencja jest trudna, a rynek się nasyca. Aby upewnić się, że Twoja marka wyróżnia się i konwertuje klientów, musisz zacząć wszystko od początku, unikając tych typowych fatalnych błędów.
Kluczem jest tutaj poświęcenie czasu na upewnienie się, że wszystko jest ustawione na sukces, a nie próbowanie obliczania rzeczy po drodze.
Nie spiesz się z uruchomieniem sklepu, dopóki nie upewnisz się, że Twoja witryna jest prawidłowo skonfigurowana i zoptymalizowana. Poświęć trochę czasu na zidentyfikowanie grupy docelowej i skup się na tworzeniu treści, które będą miały silny wpływ na nowych, istniejących i potencjalnych klientów. Jeżeli nie jesteś w stanie sam wykonać opisanych porad to zawsze możesz skorzystać z usług firm, które pomogą Ci we wdrożeniu się w świat e-commerce.
Źródło: MarketingTech