Co to jest lokalne SEO i dlaczego wyszukiwanie lokalne jest ważne?

Co to jest lokalne SEO i dlaczego wyszukiwanie lokalne jest ważne? Lokalna optymalizacja dla wyszukiwarek to dział SEO, który koncentruje się na optymalizacji strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Do najpopularniejszych branż lokalnych wyników wyszukiwania zaliczamy:

  • restauracje,
  • lekarzy,
  • fotografów,
  • prawników,
  • stomatologów,
  • biura projektowe,
  • fryzjerów,
  • architektów,
  • mechaników,
  • elektryków,
  • hydraulików

oraz wiele innych, które posiadają klientelę lokalną.

W mniejszych miastach użytkownicy poszukują usług wpisując frazę + nazwa miejscowości, natomiast w większych miastach użytkownicy poszukują usług po dzielnicach, a nawet osiedlach czy ulicach (fraza + dzielnica).

Co to jest lokalne SEO?

Zasadniczo, lokalne SEO jest strategicznym procesem, który koncentruje się na podkreślaniu lokalnego działania firmy.

Treści, optymalizacje na stronie i budowanie linków z ukierunkowanym, zlokalizowanym zamiarem są częścią tych wysiłków.

Koncentracja zmienia się jednak, jeśli chodzi o lokalizację pozyskiwania linków.

Należy skupić się na tym, aby upewnić wyszukiwarkę, że wszystkie informacje o Twojej firmie na danym obszarze wyszukiwania Google są spójne i prawidłowe.

Jeśli tak się nie stanie lub przypadkowo dostarczysz różne informacje dla tej samej firmy, możesz potencjalnie doświadczyć sytuacji, w których lokalne wyniki wyświetlają coś innego niż zamierzone.

Dlaczego wyszukiwanie lokalne jest ważne?

Oto kilka statystyk, które dowodzą, jak ważne jest wyszukiwanie lokalne dla firm:

  • 50 procent osób, które przeprowadziły lokalne wyszukiwanie w telefonie, idzie do fizycznego sklepu w ciągu jednego dnia.
  • 34 procent osób, które przeszły wyszukiwanie na komputerze lub tablecie, zrobiło to samo.
  • 18 procent lokalnych wyszukiwań mobilnych prowadzi do sprzedaży w ciągu jednego dnia.
  • 60 procent dorosłych użytkowników poszukuje lokalnych usług lub informacji o produktach na tabletach i smartfonach.
  • 50 procent osób wyszukujących w swoich telefonach komórkowych, które prowadzą lokalne wyszukiwania, poszukuje takich miejsc, jak adres firmy lokalnej.
  • 78 procent lokalnych wyszukiwań na urządzeniu przenośnym kończy się zakupem w trybie offline.
  • 71 procent ankietowanych twierdzi, że poszukuje lokalizacji firmy w celu potwierdzenia jej istnienia przed udaniem się na pierwszą wizytę.
  • 1 na 3 wyszukiwania na smartfonie przeprowadzono tuż przed przybyciem do sklepu.
  • 97 procent konsumentów szukało lokalnych firm w 2018 r., a 12% każdego dnia szuka lokalnej firmy w Internecie.

Ww. statystyki sięgają nawet 5 lat wstecz, a badanie zostało przeprowadzone przez Google we współpracy z Ipsos MediaCT i Purchased, więc możemy swobodnie  założyć, że statystyki na chwilę obecną posiadają zdecydowanie wyższe wskaźniki, ponieważ opisane tendencje zachowań użytkowników rosną z roku na rok.

Kto korzysta z lokalnego SEO i dlaczego?

Prawnicy i kancelarie prawne

Kiedy potencjalny klient wyciągnie swój telefon i wyszuka „adwokata”, zobaczy ukierunkowane wyniki dla konkretnej lokalizacji.

Jeśli Twoja strona jest odpowiednio zoptymalizowana oraz pozycjonowana, to po wpisaniu frazy przez użytkownika, na szczyt wyników wyszukiwania dla tej lokalizacji wyszukiwarka wypchnie Twoją witrynę.

Jest to ogromna korzyść dla kancelarii prawnych, dlatego, że każdy kto posiada problem prawny, będzie próbował znaleźć adwokatów lokalnie, a to wiąże się z dodatkowym przychodem dla adwokata.

pozycja w google - webpozycja.pl

Lekarze i praktyki medyczne

Kiedy ktoś szuka lekarza, najczęściej poszukuje go w bliskiej okolicy.

Większość ludzi nie chce wychodzić z domu lub podróżować kilka godzin, aby dostać się do lekarza. Ludzie chcą mieć lekarza w pobliżu.

Jeśli odniesiecie się do lokalnych wyników wyszukiwania, korzystając z frazy „lekarz + miejscowość lub dzielnica”, to zauważycie, że istnieje wiele korzyści wynikających z tego lokalnego rynku, oczywiście dla tych, którzy są widoczni dla poszukujących użytkowników.

Przykładem może być wyszukiwanie po dzielnicach lub osiedlach, np. „stomatolog Piątkowo Poznań

lub fraza na tzw. długi ogon (long tail) „usuwanie kamienia nazębnego osiedle Marysieńki Poznań”.

Hydraulicy

Jedną z kolejnych branż korzystających z lokalnego SEO są hydraulicy.

Pomyśl o tym: kiedy ktoś ma awarię związaną z hydrauliką, czy idzie bezpośrednio do sklepu? Nie, zazwyczaj idą do Google, aby wyszukać hydraulik + miejscowość.

Wyniki wyszukiwania Google zapewniają prosty sposób bezpośredniego skontaktowania się z hydraulikiem, przeczytania recenzji i natychmiastowego uzyskania dostępu do kontaktu z nim.

Restauracje

Osiągają największe korzyści z lokalnego SEO z uwagi na bezpośredniość opinii klientów i lokalnych danych adresowych, rozpowszechnionych na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Ta bezpośredniość informacji prowadzi potencjalnych klientów do restauracji w krótkim czasie.

Ponadto pozwala ludziom zobaczyć całkiem skutecznie, restauracje oferujące najlepszą jakość żywności i usług w okolicy.

Bardzo ważne są pozytywne opinie użytkowników oraz profesjonalny wizerunek w internecie, z dobrze pokazanym lokalem oraz potrawami.

Kto nie skorzysta z lokalnego SEO?

Niektóre firmy po prostu nie nadają się do lokalnych działań SEO.

Firmy takie jak sklepy internetowe e-commerce, autorzy lokalni, firmy, które nie chcą udostępniać swoich lokalnych informacji, oraz prywatni sprzedawcy internetowi, którzy chcą zachować swoją prywatność, prawdopodobnie nie są dobrymi kandydatami do lokalnych usług SEO.

Jakie są najważniejsze elementy lokalnego SEO?

Jeśli chodzi o lokalne SEO, to nie różni się ono od ekosystemu standardowego SEO – badania słów kluczowych, treści, linków i technicznej optymalizacji strony wraz z optymalizacją obrazów. Po prostu ma lokalne nastawienie.

Te elementy są ważne, aby uzyskać odpowiedni ranking i przewyższyć konkurencję w SERP.

Jednak optymalizując pod wyszukiwanie lokalne, zawieramy więcej informacji lokalnych, które koncentrują się na wyszukiwaniach przeprowadzanych przez ludzi w najbliższym obszarze (np. nazw miast lub dzielnic).

Keyword Research

Badania słów kluczowych dla lokalnego SEO nie zmieniły się aż tak bardzo, chociaż niektóre aspekty są nieco inne.

Statystyki pokazują, że ludzie mają większy dostęp do urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Urządzenia te otwierają drogę wyszukiwania głosowego, jako jednej z głównych dróg wykonywania wyszukiwania lokalnego.

Łatwiej powiedzieć „biuro projektowe Poznań” niż napisać. 

lub szukając konkretnej usługi, np. „projekty hal Poznań

Nie dziwi zatem wzrost liczby zapytań lokalnych opartych na wyszukiwaniu głosowym.

Jeśli Twoja branża jest zorientowana na usługi lokalne, wypróbuj odmiany słów kluczowych zawierających pytania o usługi.

Narzędzia takie jak KWfinder firmy Mangools lub Google Keyword Planner zapewniają sposoby sprawdzania fraz po których ludzie poszukują usług i produktów, wraz z szacowaną liczbą zapytań.

Jest to doskonały sposób na skoncentrowanie się na odpowiednich słowach kluczowych w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Jeśli Twoja branża jest lokalną firmą związaną z usługami lokalnymi, np. restauracja to spróbuj odmian słów kluczowych dotyczących konkretnych dań.

Może zaskoczyć Was ilość wyszukiwań, którą możecie sprawdzić, przeprowadzając badania słów kluczowych przy użyciu wyżej wymienionych narzędzi.

Znaczenie treści dla lokalnych działań SEO

Treść z lokalnym naciskiem ma duże znaczenie dla lokalnych działań SEO.

W zależności od branży, treść z lokalnym ukierunkowaniem, ma tendencję do pozyskania wielu klientów.

Jednak samo pisanie długich tekstów, które nie skupiają uwagi na działaniu lokalnym niekoniecznie dają najlepsze wyniki.

Wszystko zależy od charakteru wyników zapytania i tego, czy ta treść najlepiej pasuje do intencji użytkownika, który kryje się za zapytaniem. Nie chodzi o to, czy tekst ma największą liczbę słów dla zapytania.

Pisanie niestandardowych tekstów dopasowanych do witryny działającej lokalnie za pomocą wszystkich tych czynników, pomoże Ci uzyskać wysokiej jakości treści, które Google chce zwrócić w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Czego nie powinieneś robić jeśli chodzi o treść?

Zawartość typu „kopiuj wklej” jest najgorszym rodzajem treści, które możesz wdrożyć. Znasz ten rodzaj. Rodzaj cytujący dane lub informacje, które są dostępne wszędzie, nawet na Wikipedii.

Powodem, dla którego jest to najgorszy rodzaj treści, jest to, że nie tylko zawartość jest zazwyczaj „cienka”, ale także wartość, jaką przynosi. To nic innego jak plagiat, który dyskwalifikowany jest przez Google.

Niskiej jakości treść dodaje niewielkiej wartości do działań SEO, dlatego nie należy kopiować treści z innych witryn. Dobra treść powinna wyróżniać się na tle konkurencji. Chodzi o to, aby treść była dopasowana do tzw. „różnorodności witryn w wynikach wyszukiwania”.

Lokalne linki SEO

W przypadku lokalnego SEO linki są nieco inne niż w przypadku standardowego SEO.

Po pierwsze, musisz wziąć pod uwagę wskazówki Google dla webmasterów przy zakupie wszystkich linków. Nie chcesz, aby działania związane z pozyskiwaniem linków powodowały ręczne działanie (np. karę) od Google.

Jeśli tworzysz linki, które naruszają jakiekolwiek wskazówki Google dla webmasterów, Google ostatecznie je wykryje. Następstwem tego, może być, że cała witryna może zniknąć z wyników wyszukiwania organicznego.

Krótki przewodnik po lokalnych kategoriach linków SEO

W lokalnym SEO istnieją różne kategorie linków, które tworzą jakościowy profil lokalnego SEO. Obejmują one:

  • katalogi z wizytówkami / NAP,
  • lokalne strony z katalogami spisu firm,
  • witryny lokalne związane z przemysłem,
  • lokalne strony partnerskie,
  • miejscowa strona urzędu, szkoły, stowarzyszenia,
  • lokalne serwisy informacyjne.

Jaka jest przyszłość lokalnego SEO?

Aktualne statystyki, dane i trendy sugerują, że lokalne SEO zmierza w kierunku zmiany paradygmatu w znacznie ulepszonym kontekście i zrozumieniu.

Rozprzestrzenianie się urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, sugeruje tendencję do głosowego wyszukiwania lokalnego.

Można nawet zasugerować, że urządzenia te wdrażają algorytmy wyższej jakości, szybsze i ogólnie ulepszone, aby obsługiwać ulepszone wyniki wyszukiwania głosowego dla użytkownika.

Google zawsze dostosowuje i aktualizuje swoje algorytmy w celu jeszcze lepszego oddania wysokiej jakości wyniku wyszukiwania. 

Facebook
Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram

Podążaj za nami i polub nas:
error

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z newsami!