Na czym polega pozycjonowanie?

Każda firma, która chce zaistnieć na rynku, musi promować się w internecie. Posiadanie firmowej strony internetowej to już konieczność, podobnie jak jej pozycjonowanie. W niektórych branżach od tego, jak skuteczne będą działania pozycjonujące zależy, czy firma osiągnie sukces, czy w krótkim czasie zostanie zamknięta.

1. Na początek audyt SEO
2. Rodzaje pozycjonowania strony
3. Pozycjonowanie – samodzielnie czy ze specjalistą?

Głównym celem pozycjonowania stron jest zwiększenie ich widoczności i osiągnięcie jak najwyższych wyników wyszukiwania w popularnych przeglądarkach. Jest jednak kilka dróg do osiągnięcia tego celu, a ich wybór zależy od wielu czynników składowych.

Na początek - audyt SEO

Zaprojektowanie i stworzenie od podstaw strony internetowej to proces czasochłonny i zwykle również kosztowny, a co ważne, nie dający gwarancji sukcesu. Nie każda strona będzie dobrze odbierana przez Google – to zależy od jej treści i zawartych fraz kluczowych, a także optymalizacji kodu. Aby taką stronę móc dobrze i skutecznie pozycjonować w internecie, należy wykonać audyt SEO. Polega on na analizie technicznej danej witryny, a więc sprawdzeniu kodu pod kątem jego przydatności dla robotów indeksujących Google, a także treści strony i zawartych w niej słów kluczowych. Audyt przeprowadzany jest więc dwutorowo – zarówno on-page, czyli w ramach witryny, która poddawana jest audytowi, oraz off-page, a więc biorąc pod uwagę czynniki ulokowane poza serwisem.

Efektem audytu jest lista zadań, które należy wykonać, aby podnieść wartość strony dla Google. Lista ta może zawierać zarówno wskazówki dotyczące kwestii back-endowych, a więc samego kodu, jak i szeroko rozumianego contentu strony. Znalezione podczas audytu błędy techniczne są podstawą do wyeliminowania wszystkich przeszkód, jakie stoją na drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu. Może się okazać, że strona jest świetnie przygotowana do pozycjonowania, zawiera jedynie niewielkie błędy lub wymaga gruntownego przebudowania lub napisania od nowa. Od wyników audytu zależy więc dalszy los strony, dlatego wykonanie działań sprawdzających trzeba powierzyć specjalistom, np. firmie Zgred.pl.

Rodzaje pozycjonowania strony

Pozycjonowanie pozycjonowaniu nierówne – rodzajów pozycjonowania jest kilka i każdy z nich opiera się na innych założeniach, których wykonanie prowadzi do jednego celu, czyli podniesienia pozycji witryny w Google. Nie każda firma potrzebuje jednak tych samych usług, a ich wybór zależy od tego, na jakim rynku chce zaistnieć dane przedsiębiorstwo. Duże firmy o zasięgu ogólnopolskim pozycjonują się zwykle inaczej niż niewielkie, lokalne biznesy, jak zakłady fryzjerskie czy kosmetyczne. W branży SEO wyróżnia się trzy główne rodzaje pozycjonowania.

  1. Pozycjonowanie lokalne – wykonuje się je na podstawie określonej frazy, której częścią zawsze jest nazwa miasta, państwa, regionu, itp. To rozwiązanie idealne dla firm, które działają głównie lokalnie, a swoje produkty lub usługi kierują jedynie do osób zamieszkujących dany teren, lub dla tych, które nie dysponują zbyt dużym budżetem na przebicie się na większym rynku. W ten sposób pozycjonują się niewielkie biura rachunkowe, sklepy odzieżowe i spożywcze, czy manufaktury.
  2. Pozycjonowanie okresowe – jest związane ściśle z określonym wydarzeniem lub świętem. To działania typowe dla niektórych branż, np. turystycznej lub gastronomicznej. Aby można było osiągnąć oczekiwany efekt, działania pozycjonujące trzeba rozpocząć już na kilka tygodni przed datą wydarzenia. Właśnie dlatego informacje o promocjach na Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia pojawiają się w internecie już na dwa lub trzy miesiące wcześniej.
  3. Pozycjonowanie long tail, czyli tzw. długi ogon, to pozycjonowanie oparte na frazach kluczowych zbudowanych z kilku słów. Cała fraza dość precyzyjnie określa czego szuka użytkownik, np. suszarka do grzybów Raven wielopoziomowa, dlatego tego typu działania podejmowane są głównie przez sklepy internetowe, które mają niski budżet na reklamę.

Pozycjonowanie - samodzielnie czy ze specjalistą?

Nie ma jednej, jasno określonej drogi, która pozwoli osiągnąć sukces w pozycjonowaniu. Na ten sukces składa się wiele wytycznych, a pod uwagę trzeba wziąć każdą część składową pozycjonowanej witryny. Z tego powodu niewiele osób decyduje się na samodzielne działania pozycjonerskie, a ich wykonanie powierza raczej specjalistycznej agencji SEO. Rola takich agencji na rynku rośnie z miesiąca na miesiąc, dlatego każdy ma szansę zaistnieć na tym rynku.

Aby stać się specjalistą, który z powodzeniem poradzi sobie z pozycjonowaniem www, trzeba dużo się uczyć i przejść odpowiednie szkolenie z zakresu SEO i pozycjonowania. Tego typu szkolenia pozwalają zdobyć wymaganą wiedzę oraz przećwiczyć ją w praktyce. Udział w szkoleniu jest dobrą inwestycją nie tylko dla osób, które swoją przyszłość zawodową wiążą z branżą SEO, ale również dla przedsiębiorców, copywriterów czy właścicieli stron internetowych, chcących poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, aby lepiej poruszać się w zagadnieniach dotyczących SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z newsami!