Facebook zmienia sposób obliczania wyświetleń.
Strony na Facebooku prawdopodobnie spadną w organicznych wynikach wyszukiwania w wyniku zmiany jaką jest sposób obliczania wyświetleń.
Matt Navarra opublikował wiadomość na Twitterze, stwierdzając, że zmiany wprowadzane są w dniach 17–28 października.
Bad news, social media managers... Facebook is changing how it calculates organic impressions meaning it will likely show a decline. Changes rolling out between Oct 17 - 28 pic.twitter.com/3QHuUqbCDZ — Matt Navarra (@MattNavarra) 17 października 2019
Sposób obliczania wyświetleń – co się zmienia
Facebook szczególnie zmienia sposób obliczania wyświetleń powtarzalnych strony. Zmiany wpłyną na ramy czasowe, w których obliczane są wyświetlenia organiczne tej samej osoby.
Strony mogą wyświetlać mniej bezpłatnych wyświetleń w wyniku tego, że wyświetlenia nie są liczone tak często. Facebook twierdzi jednak, że nie może podać żadnych szacunków:
„Nie jesteśmy w stanie podać żadnych szacunków dotyczących wpływu tej aktualizacji na Twoją stronę, jeśli w ogóle. Wahania wyświetleń stron i postów na Facebooku nadal są normalne, ponieważ na liczbę wyświetleń może wpływać wiele czynników w miarę upływu czasu. ”
Facebook zauważa, że ta aktualizacja nie zmienia nic wspólnego z dystrybucją i innymi wskaźnikami zaangażowania, w tym zasięgiem. Wszystkie powinny pozostać takie same, mówi firma.
Dlaczego dokonuje się tej zmiany?
Zgodnie z notatką udostępnioną przez Matta Navarrę ta zmiana ma na celu dostosowanie obliczeń wyświetleń organicznych do sposobu obliczania płatnych wyświetleń.
Ta aktualizacja powinna ułatwić firmom dokonywanie dokładnych porównań wyświetleń bezpłatnych i płatnych.
Ponownie ta aktualizacja będzie wdrażana między 17 a 28 października. Zmiany prawdopodobnie zostaną zauważone dopiero po zakończeniu wdrażania.