Czym wyróżnia się LinkedIn wśród innych platform społecznościowych?
Serwis LinkedIn szybko zyskuje popularność jako kluczowy element cyfrowej platformy reklamowej – i nie bez powodu.
Istnieje wiele nieformalnych kanałów marketingowych, takich jak e-mail, Facebook, Instagram, Twitter i SnapChat. Jednak platformy te są bardziej dostosowane do naszego osobistego profilu cyfrowego, w związku z tym niezwykle ważne jest zaangażowanie się w strategię reklamową zgodną z dzisiejszymi profesjami biznesowymi. I właśnie LinkedIn ma decydującą przewagę nad innymi platformami: umożliwia łączenie się z trudno dostępnymi odbiorcami zorientowanymi na biznes.
Biorąc pod uwagę mnóstwo dostępnych serwisów społecznościowych, znalezienie idealnej platformy do tworzenia i organizowania inicjatyw reklamowych może być przytłaczające. W zależności od celów kampanii większość platform oferuje wszechstronne formaty reklamowe – od tekstu po obraz i wideo. Ponadto kanały te umożliwiają poszerzenie zasięgu dzięki bezpośrednim sponsorowanym opcjom przesyłania wiadomości. Jednak unikalne możliwości LinkedIn wykraczają poza wspólne cechy pozostałych serwisów społecznościowych.
Przyjrzyjmy się jak reklama LinkedIn odróżnia się od innych platform.
Poniższe informacje mają pomóc Ci w bardziej strategicznym myśleniu o roli LinkedIn w ogólnej mieszance mediów społecznościowych.
Jedyna, profesjonalna platforma społecznościowa dla zawodowców.
Użytkownicy LinkedIn aktywnie angażują się w treści odpowiadające ich zainteresowaniom zawodowym i profilowi zawodowemu.
Platforma jest obszarem dla osób, które chcą:
- rozwinąć swoje kariery zawodowe,
- połączyć się z osobami o podobnych preferencjach zawodowych,
- śledzić aktualności branżowe,
- promować swoje umiejętności i wiedzę.
Chociaż LinkedIn jest domem dla ponad 645 milionów użytkowników, a inne sieci społecznościowe mogą pochwalić się jeszcze większą liczbą użytkowników, w szczególności Facebook z ponad 2 miliardami osób zaangażowanych użytkowników, to jednak w reklamie internetowej jakość króluje nad ilością. W końcu każda zamknięta umowa zaczyna się od wysokiej jakości leadu.
Gdy reklamujesz się na LinkedIn, płynnie docierasz do najlepszych odbiorców, a ponieważ współpracujesz z nimi w profesjonalnym otoczeniu, są one bardziej otwarte na Twój przekaz marketingowy.
Kierowanie według profilu zawodowego
Ze względu na dużą aktywność użytkowników największe platformy reklamowe w sieciach społecznościowych mają większe szanse na przyciągnięcie nieistotnych odbiorców, którzy mogliby zdestabilizować Twoje kampanie.
LinkedIn, wraz z jego płatnymi możliwościami reklamowymi, zapewnia dostęp do odpowiednich grup odbiorców – łącząc Cię z osobami, które mają decydujący głos.
LinkedIn umożliwia kierowanie według:
- zestawu umiejętności,
- stopnia,
- branży,
- wielkości firmy,
- stanowiska,
- i więcej.
Funkcje kierowania reklam pozwalają wykluczyć niektórych odbiorców, zapewniając ochronę zasobów przed nieistotnym ruchem związanym z kliknięciami.
Twoje zasoby marketingowe mogą działać w:
- kanale wiadomości,
- panelu bocznym,
- InMail (dostarczany bezpośrednio do profilu użytkownika).
Zapewnia to różnorodność potrzebną do testowania wielu formatów kreacji.
LinkedIn umożliwia również integrację formularzy generowania potencjalnych klientów z kampaniami i obsługuje wiele formatów wyświetlania tekstu, wideo, karuzeli i dynamicznych reklam.
Podczas gdy Facebook również reklamuje te możliwości, opcje kierowania LinkedIn są bardziej zaawansowane i specjalnie dostosowane do profesjonalnych odbiorców.
Algorytmy kierowania różnią się w zależności od platformy mediów społecznościowych. Każda platforma ma na celu utworzenie profilu statystycznego opartego na kilku zmiennych w celu dostarczenia spersonalizowanych informacji odbiorcom.
Większość z nich wykorzystuje kierowanie demograficzne, behawioralne i oparte na zainteresowaniach, aby rozwijać swoją strategię reklamową.
LinkedIn idzie o krok dalej.
Profile LinkedIn rzadko są statyczne. Członkowie stale edytują i aktualizują swoje wykształcenie akademickie i zawodowe, certyfikaty zawodowe i wszelkie inne znaczące osiągnięcia.
Dla reklamodawców oznacza to, że mogą dotrzeć do użytkowników LinkedIn na podstawie autentycznych danych wygenerowanych przez członków, takich jak:
- doświadczenie (np. stanowisko, staż pracy, tytuł),
- firma (np. nazwa firmy, branża, wielkość, obserwujący),
- wykształcenie (np. stopnie naukowe, kierunki studiów),
- inne istotne zainteresowania i dane demograficzne.
Czy Twój idealny klient ukończył Politechnikę Poznańską, pracował w Microsoft w ciągu ostatnich 5 lat i mieszka w Poznaniu? LinkedIn przekieruje Twoją reklamę tylko do użytkowników, którzy spełniają te kryteria.
Dzięki funkcji sponsorowanej poczty elektronicznej LinkedIn, użytkownik docelowy otrzymuje spersonalizowaną wiadomość tylko wtedy, gdy aktywnie korzysta z platformy – niezależnie od tego, czy śledzi Twoją firmę, czy nie.
Inne sieci społecznościowe pozwalają dystrybuować bezpośrednie wiadomości prywatne tylko po ich włączeniu. Na przykład:
- kliknięcie linku rejestracyjnego,
- podanie adresu e-mail,
- braku dodatkowych informacji kontaktowych.
Dzięki LinkedIn InMail możesz umieścić swoją wiadomość bezpośrednio przed potencjalnymi potencjalnymi klientami, nie wpadając na żadne przeszkody.
Lepsze współczynniki konwersji
W dzisiejszym świecie nasyconym reklamami konkurencyjne współczynniki konwersji nie są przypadkowe.
LinkedIn może dokładnie dostarczyć Twoją wiadomość właściwym klientom, a tym samym wygenerować wyższy współczynnik konwersji użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami.
Gdzie społeczność biznesowa pielęgnuje relacje z potencjalnymi klientami gotowymi do zakupu? Na LinkedIn!
Przewagą konkurencyjną LinkedIn jest to, że jest profesjonalnym serwisem biznesowym, a takiego środowiska nie można znaleźć nigdzie indziej.
Wyższe koszty reklamy, ale większy potencjał zwrotu z inwestycji
Zazwyczaj reklama LinkedIn jest droższa niż na innych platformach. Nie oznacza to jednak, że koszt jest zawyżony lub że wpłynie to na obniżenie budżetu.
Wszelkie zmiany wprowadzone do budżetu i harmonogramu kampanii będą natychmiast widoczne na Platformie reklamowej LinkedIn.
Zwróć uwagę na ROI: kosztowna inwestycja, która generuje większy zwrot, jest lepsza niż mniejsza inwestycja, która go nie zapewnia.
W przypadku bardziej konkurencyjnych rynków dzienne wydatki w wysokości co najmniej 100 USD mogą zwiększyć ruch z kliknięć na stronie produktu, stronie firmowej lub formularzu sprzedaży.
Minimalny dzienny budżet wymagany do prowadzenia kampanii reklamowej na LinkedIn wynosi 10 EUR.
Dla porównania, inne kanały sieci społecznościowych pozwalają zainwestować zaledwie 5 zł dziennie w kampanię, ale skuteczność takich kampanii może być bardzo niska, innymi słowy, Twoje kampanie mogą nie nawiązywać kontaktu z odbiorcami docelowymi i nie osiągnąć celów konwersji.
Zapłacisz więcej za kliknięcia i wyświetlenia reklam na LinkedIn, ale strategia reklamowa, która koncentruje się na uruchamianiu lepszych interakcji przyniesie więcej korzyści.
Dopasowane kierowanie na odbiorców
Niedługo po oficjalnej premierze program LinkedIn Matchched Audiences stał się tajną bronią generującą leady dla dzisiejszego marketera cyfrowego. Ta funkcja kierowania, dostępna dla każdego formatu reklamy, pozwala dopasować własne dane biznesowe do solidnych treści generowanych przez LinkedIn, aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki marketingowe.
Podobnie jak inne popularne sieci społecznościowe, LinkedIn Matchched Audiences umożliwia:
- określenie docelowych odbiorców i dostarczenie odpowiedniej treści reklamy na podstawie stron odwiedzonych w Twojej witrynie,
- budowanie niestandardowych grup odbiorców i prowadzenie oparte na kontach kampanii marketingowych na podstawie przesłanej listy kontaktów CSV, adresów e-mail lub nazwy firm.
W oparciu o odwiedzających witrynę, konta docelowe i listy kontaktów można także zidentyfikować swoich odbiorców. W związku z tym można docierać do nowych klientów, którzy mają cechy podobne do istniejących. Twoje działania reklamowe pozwalają skutecznie docierać do właściwej grupy odbiorców.
LinkedIn jest najcenniejszym narzędziem w Twoim arsenale marketingowym, ponieważ najlepszymi potencjalnymi klientami są profesjonaliści aktywnie angażujący się na tej platformie. Do dziś żadna inna sieć społecznościowa nie konkuruje z ofertą biznesową LinkedIn. Zdecydowana większość użytkowników promuje swój najbardziej autentyczny, profesjonalny i aktualny profil na LinkedIn.
Wykorzystując w pełni zaawansowane filtry kierowania w sieci, możesz reklamować się bezpośrednio do odbiorców, którzy najprawdopodobniej dokonają konwersji – a wszystko to przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka wydatkowania budżetu reklamowego na nieodpowiednie grupy użytkowników.
Często potrzeba kilku wyświetleń reklamy, aby przekonać użytkowników do konwersji. Gdy potencjalny potencjalny klient trafi na reklamę, którą obecnie wyświetlasz na LinkedIn (czy to na piątym, szóstym, czy nawet siódmym wyświetleniu), Twoja firma jest domyślnie postrzegana jako legalna, profesjonalna i godna zaufania. W rzeczywistości sama obecność na LinkedIn pomoże Ci osiągnąć ten status.
Jasne jest, że Facebook ma przewagę liczebną odbiorców. Z tego powodu może być platformą wybraną przez wiele małych firm, które dopiero zaczynają od marketingu społecznościowego. Jednak dla firm poszukujących platformy, która umożliwia lepsze ukierunkowanie ich idealnych klientów, LinkedIn jest potęgą marketingu cyfrowego – taką, na jakiej musi polegać każda firma, aby stymulować wzrost.
Nie wszystkie platformy reklam społecznościowych są sobie równe
Reklamy LinkedIn wyróżniają się z tłumu siłą swoich cennych odbiorców i niezrównanymi opcjami kierowania dla każdego formatu reklamy oraz celu marketingowego.
Biorąc pod uwagę długoterminowe korzyści, inwestowanie w platformę reklamową LinkedIn może przynieść doskonałe wyniki pomimo wyższych inwestycji początkowych.