Zmiana różnorodności witryn w wynikach wyszukiwania

Google ogłosił zmianę różnorodności witryn w wynikach wyszukiwania.

Google Search Liaison ogłosił zmianę, która zmniejszy liczbę duplikatów witryn w wynikach wyszukiwania. Celem tej zmiany jest pokazanie bardziej zróżnicowanych stron internetowych. Ta zmiana nosi nazwę „zmiany różnorodności witryn„. Jest to zmiana sposobu, w jaki Google wyświetla strony w wynikach wyszukiwania, ale nie jest to zmiana w sposobie oceniania witryn przez Google.

Zmiana miejsca na stronie „Take aways”

  • Niekompletna czerwcowa aktualizacja zasadnicza
    Zmiana rozpoczęła się mniej więcej w tym samym czasie, co szeroka aktualizacja podstawowa z czerwca 2019 r., Nie jest ona częścią tej aktualizacji.
  • Nie jest aktualizacją – to zmiana
    Google postanowił odnieść się do tego jako do zmiany, a nie do aktualizacji. Danny Sullivan wyraźnie stwierdził, że jego zdaniem nie jest to aktualizacja, ponieważ nie wymagała aktualizacji algorytmu rankingu.Niektórzy ludzie mają szeroką definicję aktualizacji. Dla takich osób, jeśli zmienia sposób wyświetlania wyników wyszukiwania, to nazywają to aktualizacją i zgodnie z tą zbyt szeroką definicją, jeśli Google zmieni liczbę reklam wyświetlanych przed organicznymi SERPami, to jest to aktualizacja, nawet jeśli nie ma ona nic wspólnego z algorytmem rankingu.
  • Różnorodność stron nie jest zróżnicowana.  To może zależeć od kontekstu: gdy Google mówi „istotne”, pomocne może być zrozumienie tego słowa w kontekście użytkownika. SEO-wcy często uważają, że strona internetowa jest odpowiednia dla szukanego wyrażenia. Ale wiele razy bardziej sensowne jest myślenie o trafności w kategoriach tego, jak strona internetowa jest odpowiednia dla użytkownika, który wpisuje szukaną frazę. W tym kontekście użycie przez Google słowa „trafne” ma więcej sensu, ponieważ jeśli oczekiwania użytkowników są takie, że są zadowoleni z więcej niż jednej strony, witryny w wynikach wyszukiwania to Google widzi sens pokazywania większej różnorodności.
  • Poddomeny będą traktowane jako część witryny Poddomeny będą traktowane tak, jakby stanowiły część domeny głównej, ale nie cały czas.Oto oryginalny tweet Google SearchLiaison:„Czy kiedykolwiek przeprowadziłeś wyszukiwanie i uzyskałeś wiele wpisów z tej samej witryny w najlepszych wynikach? Słyszeliśmy Twoją opinię na ten temat i pragniemy większej różnorodności. Nowa zmiana wprowadzona teraz w wyszukiwarce Google ma na celu zapewnienie większej różnorodności witryn w naszych wynikach….Ta zmiana różnorodności witryn oznacza, że ​​zazwyczaj nie zobaczysz więcej niż dwóch ofert z tej samej witryny w naszych najlepszych wynikach. Jednak nadal możemy pokazać więcej niż dwa w przypadkach, gdy nasze systemy decydują o tym, że jest to szczególnie ważne dla konkretnego wyszukiwania….Różnorodność witryn będzie ogólnie traktować poddomeny jako część domeny głównej. IE: aukcje z subdomen i domeny głównej będą rozpatrywane z tej samej witryny. Subdomeny są jednak traktowane jako odrębne witryny do celów różnorodności, jeśli uznają to za stosowne…Wreszcie uruchomienie różnorodności witryn jest oddzielone od aktualizacji podstawowej z czerwca 2019 r., Która rozpoczęła się w tym tygodniu. Są to dwie różne, niepołączone wersje. ”

Danny Sullivan z Google ujawnia datę uruchomienia różnorodności witryn.

To Danny Sullivan z Google tweetował z własnego konta na Twitterze, który napisał, że zmiana rozpoczęła się mniej więcej we wtorek 3 czerwca 2019 roku.

Danny Sullivan z Google napisał na Twitterze :

„Zaczęło się trochę mniej więcej dwa dni temu, ale dzisiaj w pełni funkcjonuje. Osobiście jednak nie uważałbym tego za aktualizację. Nie chodzi o ranking. Rzeczy, które wysoko cenione były wcześniej, nadal powinny takie być. Po prostu nie pokazujemy tylu innych stron. ”

Danny Sullivan z Google wyjaśnił datę uruchomienia różnorodności witryn i podkreślił, że nie będzie charakteryzował jej jako aktualizacji, dlatego nazywa się to zmianą.

Przeczytaj oficjalny tweet dotyczący różnorodności witryn Google tutaj 

Źródło: SEJ