Strategia słów kluczowych z długim ogonem

1. Strategia słów kluczowych z długim ogonem – jak ją stosować?
2. Co to są słowa kluczowe z długim ogonem?
3. Dlaczego słowa z długim ogonem są ważne w SEO?
4. Jak odkrywać słowa kluczowe z długim ogonem?
5. Jak tworzyć treści dla słów kluczowych z długiego ogona?

Strategia słów kluczowych z długim ogonem - jak ją stosować?

Strategia słów kluczowych z długim ogonem – dowiedz się jak znaleźć długie słowa kluczowe i wykorzystać je na swoją korzyść.

Strategie oparte na ogólnych słowach kluczowych przechodzą do przeszłości. W 2021 r. połączenie skupienia się Google na doświadczeniu i zamiarach użytkownika, wraz z rozwojem wyszukiwania konwersacyjnego i aplikacji takich jak wyszukiwanie głosowe, oznacza, że ​​długoterminowe strategie SEO są ważniejsze niż kiedykolwiek.

Lata temu polowanie na słowa kluczowe z długim ogonem o małej liczbie wyszukiwań mogło wydawać się stratą czasu i wysiłku.

Jednak według ThinkwithGoogle :

„Długi ogon może zapewnić niewykorzystaną okazję do nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami. Zainwestuj w te obszary i zobacz, jak rosną wolumeny”.

Jeśli nie masz strategii SEO z długim ogonem, to stracisz.

Badanie możliwości wykorzystania długich słów kluczowych, kierowanie na słowa kluczowe o niskiej konkurencji z wysokimi współczynnikami konwersji nigdy nie było prostsze. Używanie słów kluczowych na długi ogon służy też ulepszania treści. W tym artykule przeczytasz, jak to zrobić.

Co to są słowa kluczowe z długim ogonem?

Słowa z długim ogonem, to ściśle ukierunkowane (szczegółowo opisujące) frazy wyszukiwania, które służą celom wyszukiwania precyzyjnego. Te słowa kluczowe mają zazwyczaj mniejszą liczbę wyszukiwań, niską konkurencję i wysokie współczynniki konwersji.

Nazywamy te słowa kluczowe „długim ogonem”, ponieważ jeśli sprawdzisz słowa kluczowe według liczby wyszukiwań, to zobaczysz, że znajdują się one na końcu pod względem ilości wyszukiwań. To oznacza, że ​​niewiele osób wyszukuje te hasła każdego miesiąca.

strategia słów kluczowych z długim ogonem

Jednak pomimo braku dużej liczby wyszukiwani, słowa kluczowe z długim ogonem często generują wyższe konwersje niż słowa kluczowe o wysokim współczynniku wyszukiwania.

Dzieje się tak, ponieważ słowa kluczowe z długim ogonem komunikują ukierunkowaną potrzebę klienta, którą możesz spełnić. Są one ukierunkowane na intencje.

Gdy zrozumiesz zamiar wyszukiwania, możesz tworzyć treści, które będą dotyczyć zapytań i konwersji. Na przykład użytkownik wyszukujący ubezpieczanie na życie PZU, wskazuje na wyraźny zamiar zakupu. Dzieje się tak, ponieważ jest już świadomy, w której firmie chce skorzystać z ubezpieczenia. Oznacza to, że wcześniej już poszukiwał informacji na temat ubezpieczeń i badał rynek. Dla porównania, wyszukiwanie po frazie ubezpieczenie jest znacznie mniej jasne, ogólnikowe. Użytkownik może szukać więcej informacji o ofercie, szukać różnych marek, cech produktu i usługi.

Długość słów kluczowych z długim ogonem nie ma znaczenia pod względem technicznym. Ze względu na swoją specyfikę, słowa kluczowe z długim ogonem mają zwykle długość, co najmniej trzech słów. Precyzyjne wyszukiwania o małej liczbie słów, które zawierają tylko jedno lub dwa słowa (takie jak wiele nazw marek), są również uważane za słowa kluczowe z długim ogonem.

Dlaczego słowa z długim ogonem są ważne w SEO?

W łatwy sposób można sprawdzić w Google Search Console jakie hasła są najczęściej wyszukiwane. Większość słów kluczowych z GSC to słowa z długim ogonem. To one najczęściej konwertują.

Według przeprowadzonej przez Backlinko analizy 306 milionów słów kluczowych, 91,8% wszystkich zapytań to słowa kluczowe z długim ogonem. Zastanów się więc jak można wykorzystać te dane, aby zwiększyć konwersje w swoim sklepie.

Kierowanie na słowa kluczowe powoduje, że mamy:

·     mniej konkurencji

·     wyższe konwersje

·     pomoc w optymalizacji wyszukiwania semantycznego, konwersacyjnego i głosowego

Strategia słów kluczowych z długim ogonem

Postaraj się przewidzieć intencje użytkowników wyszukujących głosowo, aby odpowiedzieć na ich oczekiwania i zwiększyć konwersje.

Jak odkrywać słowa kluczowe z długim ogonem?

Odkrywanie nowych słów kluczowych z długim ogonem nie jest trudne, a listę słów na długi ogon można utworzyć w ciągu kilku minut.

  1. Zaloguj się do Google Searcg Console i pobierz listę słów kluczowych z długim ogonem
  2. Następnie spróbuj odkryć nowe słowa kluczowe z długim ogonem w swojej niszy, przez przygotowanie początkowych słów oraz użycie planera słów kluczowych w Google ADS
  3. Spójrz na sugestie autouzupełniania Google. Wpisz każde źródłowe słowo kluczowe w Google i zapisz jego sugestie autouzupełniania.
Strategia słów kluczowych z długim ogonem

Powtórz to samo w Bing i innych wyszukiwarkach, możesz dzięki temu odkryć nowe frazy kluczowe z długim ogonem.

Dodaj potencjalne długie ogony do swojej listy docelowej. Pogrupuj wszystkie frazy i stwórz listę ostateczną. Ta lista pozwoli Ci przejść do optymalizacji podstron dla tych słów kluczowych.

Jak tworzyć treści dla słów kluczowych z długiego ogona?

Jeśli już posiadasz listę słów kluczowych z długim ogonem, to kolejnym etapem będzie optymalizacja stron pod kątem tych słów. Należy stworzyć metaopisy i teksty na stronie z zawarciem tychże słów kluczowych, aby wyszukiwarka zaindeksowała podstrony dla tych słów.

W opisach zdjęć i grafik, również należy zamieścić odpowiednie opisy z zawartością słów kluczowych, co wspomoże lepsze indeksowanie witryny. 

Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu podstron dla słów kluczowych z długim ogonem, przyciągniemy większą ilość świadomych użytkowników. To przełoży się na większą ilość konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial