Skuteczny SEO copywriting
Najlepsi stratedzy wygrywają wojny dzięki rozpoznaniu swoich przeciwników oraz dokładnemu zaplanowaniu działań. Szukają słabych punktów i możliwości, a następnie wykorzystują te informacje, aby opracować strategiczny plan ataku, w celu zwiększenia prawdopodobieństwa zwycięstwa – również na tym polega skuteczny SEO copywriting.
1. Tworzenie zoptymalizowanych treści
2. Jak stworzyć skuteczną strategię treści SEO?
3. Identyfikacja odbiorców docelowych
4. Zdefiniowanie obszaru tematycznego
5. Wskazanie słów kluczowych, spełniających twoje potrzeby oraz odbiorców
6. Optymalizacja treści na każdym kroku
7. Rozwijanie i aktualizacja contentu
8. Publikacja treści we własnych witrynach
9. Śledzenie swoich postępów
Tworzenie zoptymalizowanych treści
Tworzenie zoptymalizowanych treści pod kątem wyszukiwania nie różni się zbytnio od strategii wojennej. Nie możesz po prostu napisać tekstu na jakikolwiek stary temat, wrzucić kilku słów kluczowych, zamieścić go na swojej stronie i oczekiwać, że przyniesie rezultaty. Nie na tym polega skuteczny SEO copywriting.
Kierowanie wartościowego ruchu do twojej witryny i generowanie wysokiej jakości przychodzących potencjalnych klientów wymaga dogłębnych badań, starannego planowania i opracowania przemyślanej strategii treści SEO.
Kiedyś skupialiśmy się na używaniu właściwych słów kluczowych, teraz content marketing polega na pisaniu tekstów, w celu rozwiązania problemów odbiorców.
Aby SEO copywriting był skuteczny, należy dostarczyć znaczących i przydatnych informacji odbiorcom. Musisz zrozumieć, kim są twoi potencjalni klienci i czego od ciebie oczekują. Ta wiedza poprowadzi cię przez tworzenie treści do określonego celu. Pisanie z ustalonym celem pozwala zwiększyć liczbę odwiedzających witrynę, którą zyskujesz dzięki wyszukiwaniu organicznemu.
Ten rodzaj ruchu może przyciągnąć tysiące wartościowych potencjalnych klientów i zamknąć wiele sprzedaży.
Jak stworzyć skuteczną strategię treści SEO?
Na początku skoncentruj się na podstawach tworzenia treści i pamiętaj o SEO. Jeśli po opublikowaniu treści nie ma odbiorców, to czas podjąć działanie i rozpocząć strategię.
Oto kilka wskazówek, które pomogą ci stworzyć zwycięską treść, która zmaksymalizuje możliwości przyciągania odbiorców.
Identyfikacja odbiorców docelowych
Dlaczego ważna jest identyfikacja odbiorców docelowych? SEO polega na tworzeniu pozytywnych doświadczeń użytkownika i dostarczaniu możliwie najbardziej odpowiednich informacji. Aby stworzyć treści, które będą rezonować z twoimi odbiorcami, musisz najpierw wiedzieć kim są ci odbiorcy.
Identyfikacja klientów konkurencji
Ważne jest, aby zadać sobie pytania, które pomogą w skupieniu się na rynku docelowym:
- Kim są twoi obecni klienci?
Identyfikacja kluczowych cech obecnych klientów może dać ci wskazówki, kim mogą być twoi potencjalni klienci. Przyjrzyj się danym ilościowym i jakościowym, od wieku i płci po zachowania zakupowe i zaangażowanie na stronie internetowej. Wszystko to może pomóc nakreślić obraz, dla kogo warto pisać.
2. Komu podoba się twoja konkurencja?
Dowiedz się, jacy ludzie wchodzą w interakcję z twoimi konkurentami. Spójrz na konta w mediach społecznościowych, komentarze na blogach i recenzje klientów. Dowiedz się od ludzi, którzy są zadowoleni, co im się podoba? Czy jesteś w stanie zaspokoić potrzeby tych, którzy są niezadowoleni? Od firm konkurencyjnych takich jak twoja, można się wiele nauczyć.
3. Co masz do zaoferowania?
Pomyśl o produktach i usługach, które oferujesz oraz o tym, co wnoszą one do twoich potencjalnych klientów.
4. Jak jesteś postrzegany?
Czy naprawdę wiesz, co twoi potencjalni klienci myślą o tobie i twoich produktach? Przeprowadź ankietę wśród swoich odbiorców, aby zrozumieć, co robisz dobrze, co możesz poprawić i jakich informacji ludzie chcą się od ciebie nauczyć.
Po zebraniu wszystkich tych danych podziel odbiorców i opracuj persony, które pomogą ci tworzyć spersonalizowane treści, które spełniają specyficzne potrzeby grup docelowych. Persony reprezentują idealnych klientów i umożliwiają dalszą kategoryzację odbiorców w celu uzyskania maksymalnego efektu.
Zdefiniowanie obszaru tematycznego
Teraz, gdy wiesz, do kogo próbujesz dotrzeć i czego odbiorcy chcą się od ciebie nauczyć, możesz zacząć ustalać tematy dotyczące treści. Jakie informacje możesz przekazać w wyjątkowy sposób, docelowej publiczności, które wyróżnią cię jako głos autorytetu? To jest twój obszar tematyczny.
Przeprowadź badania pod kątem zainteresowań odbiorców, dopasowań słów kluczowych i tworzenia treści SEO. Ostatecznie to pomoże ci tworzyć treści, które konwertują. Po zidentyfikowaniu obszaru specjalizacji, podstawowych treści, możesz zacząć uwzględniać dane odbiorców, aby opracować różnorodne tematy dotyczące treści. Powinny być to tematy, które są w twojej dziedzinie i są materiałami, które twoi odbiorcy będą chcieli przeczytać.
Wskazanie słów kluczowych, spełniających twoje potrzeby oraz odbiorców
Czy znalezienie słów kluczowych jest jednym z dwóch najważniejszych etapów strategii SEO?
Tak, a dzieje się tak dlatego, że aby tworzyć wartościowe treści, które będą przyciągać odbiorców, należy najpierw wiedzieć, do kogo chcesz dotrzeć i jakie informacje przyniosą odbiorcom korzyści. Dopiero wtedy możesz rozpocząć badanie, jakie słowa i wyrażenia mogą skierować twoich czytelników na tematy, które mają dla nich znaczenie.
Oto jak to zrobić:
Krok 1: Rozpocznij od głównego wyszukiwanego hasła, które odnosi się do twoich głównych treści.
Na przykład, jeśli sprzedajesz buty damskie, to zacznij od głównego słowa kluczowego: „buty damskie”.
Krok 2: Zawęź zakres, biorąc pod uwagę następujące czynniki:
- Najlepsi sprzedawcy.
- Odmiany słów kluczowych.
- Cechy produktu.
- Pytania, które ludzie mogą zadać Google, aby znaleźć twoją markę i produkty.
Krok 3: Połącz wszystko razem.
Stwórz wstępną listę pomysłów, aby rozpocząć badania. Nie zapomnij dołączyć słów kluczowych z długiego ogona, które pozwolą ci zagłębić się w temat.
- Bardziej specyficzne niż główne słowa kluczowe, pomagają kierować dodatkowy ruch.
- Postaw się w sytuacji swoich odbiorców i po prostu przeprowadź kilka własnych wyszukiwań w Google. Na przykład wyszukaj ogólne hasło „buty damskie”, a otrzymasz następującą listę:
- Niespotykane buty damskie.
- Promocje buty damskie.
- Markowe buty damskie.
- Modne buty damskie.
- Buty damskie na wiosnę.
Krok 4: Użyj narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych.
- Teraz, gdy masz już ustaloną listę słów i wyrażeń, to przejrzyj je za pomocą swojego ulubionego narzędzia do badania słów kluczowych (może to być planer Google Ads). Pomoże to wskazać słowa kluczowe, które dadzą najlepsze wyniki.
- Wprowadzenie słów do narzędzia badawczego zajmie więcej czasu, ale warto to zrobić, aby sprawdzić potencjał fraz kluczowych.
Optymalizacja treści na każdym kroku
Teraz, gdy już masz ustalone słowa kluczowe, które zwiększą twój zwrot z inwestycji, możesz uwzględnić je w swoim serwisie (blogu), aby stworzyć znakomitą i skuteczną treść.
Przygotowując treści, wykorzystaj każdą możliwość poprzez:
- Uwzględnianie słów kluczowych w nagłówkach H1, H2 i metaopisie. Google łatwiej je wykryje i użyje do lepszego zaindeksowania twojej strony.
- Stawianie odbiorców na pierwszym miejscu i tworzenie treści za pomocą słów kluczowych odpowiadających ich potrzebom i zapewniających wartość.
- Budowanie tożsamości marki i lojalności klientów poprzez regularne publikowanie. Ludzie z niecierpliwością czekają na twoje treści i będą szukać okazji, aby uczyć się od twojej marki.
Optymalizując treść na każdym kroku, zwiększasz szanse na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, lepszą widoczność i zwiększony ruch.
Rozwijanie i aktualizacja contentu
Optymalizacja nie kończy się po opublikowaniu artykułu. Ponieważ tworzenie przydatnych materiałów jest podstawą strategii treści SEO, ważne jest, aby pamiętać o ciągłym aktualizowaniu artykułów, ponieważ tego wymaga skuteczny copywriting. Wyniki badań i trendy społeczne nieustannie się zmieniają, a odniesienia do nich mogą szybko stać się nieaktualne. Witryna, która publikuje nieaktualne informacje lub uszkodzone linki, traci zaufanie czytelników. Utrzymuj dobrą opinię wśród swoich odbiorców (i Google). Pokaż im, że twoja witryna jest aktualna i stanowi wiarygodne źródło najbardziej użytecznych informacji.
Publikacja treści we własnych witrynach
Aby zachować pełną kontrolę nad publikowanymi treściami, najlepiej przechowywać je na własnej platformie. Potraktuj posty w mediach społecznościowych i na innych stronach z treścią, jako dzierżawę powierzchni na treści od właściciela. W każdej chwili i bez ostrzeżenia właściciel może zmienić zdanie i wyrzucić cię z tej przestrzeni. Kiedy stawką są konwersje i sprzedaż, to jedynym sposobem na zagwarantowanie losu własnych publikacji jest umieszczenie ich na własnej platformie. Nie oznacza to, że nie powinno się rozważać współpracy z innymi witrynami, ale rób to w witrynach, którym ufasz. Priorytetem strategii dotyczącej treści powinno być publikowanie własnych artykułów we własnej witrynie (np. prowadzenie bloga).
Śledzenie swoich postępów
Opracowanie dobrze zaplanowanej strategii treści wymaga śledzenia efektów i warto to robić, aby przynosiło rezultaty. Aby określić, czy twoje wysiłki są warte zachodu, musisz stale mierzyć efektywność swojej strategii treści.
Sprawdź, czy Twój plan działa, monitorując:
- Ruch bezpłatny: dobre narzędzie do analityki internetowej pomoże ci określić skąd docierają Twoi odbiorcy
- Zindeksowane strony: wyszukiwarki uznają Twoje treści za trafne i wartościowe. Warto podłączyć witrynę do Google Search Console
- Konwersje: im skuteczniejsza strategia, tym więcej konwersji zyskujesz
- SERP: wyższe rankingi wskazują na skuteczne wykorzystanie treści.
Wskaźniki śledzenia pomagają nie tylko mierzyć efektywność, ale pokazuje też możliwości ulepszeń, które mogą być bardziej wartościowe.