Jak uniknąć odrzucenia reklam na TikTok? Praktyczne wskazówki.
1. Jak uniknąć odrzucenia reklam na TikTok?
2. Najważniejsze powody, dla których reklamy na TikTok nie zostaną zatwierdzone
3. Reklama zawiera przesadzone, zawyżone lub wprowadzające w błąd twierdzenia dotyczące wydajności produktu
4. Problemy z tekstem lub podpisem reklamy
5. Problemy z obrazem i jakością dźwięku
6. Produkty i ceny w reklamie nie są spójne lub nie odpowiadają produktom i cenom w promowanej witrynie
7. Promowana strona internetowa nie działa poprawnie lub zawiera informacje wymagane lokalnymi przepisami
8. Reklama zawiera logo firmy zewnętrznej
9. Reklama zawiera treści erotyczne lub szokujące
POSŁUCHAJ jeśli nie masz czasu na czytanie
Jak uniknąć odrzucenia reklam na TikTok?
Reklama na TikTok, podobnie jak w innych serwisach społecznościowych musi spełniać wymagania techniczne oraz regulaminowe, a nie spełnienie wymogów wiąże się z niezatwierdzeniem reklamy. Warto wiedzieć jak uniknąć odrzucenia reklam na TikTok.
TikTok jest platformą społecznościową, która zdobywa coraz większą popularność i wyprzedza już swojego konkurenta, jakim jest Instagram. Liczba instalacji TikToka przekroczyła już 3 miliardy, co mocno zdeklasowało serwis Instagram. Dlatego wiele firm wykorzystuje potencjał TikToka do wypromowania swoich produktów i usług. Szybko też dołączyły najbardziej znane marki.
Najważniejsze powody, dla których reklamy na TikTok nie zostaną zatwierdzone
Aby uniknąć problemów z zatwierdzeniem reklam na TikTok, można skorzystać z profesjonalnej agencji social media, która zadba o powodzenie naszej kampanii reklamowej, ale w przypadku, kiedy sam pracujesz w agencji reklamowej, social media lub jesteś specjalistą ds. social media w jakiejś firmie i samodzielnie prowadzisz kampanie reklamowe, to poniższe wskazówki, pomogą ci wyeliminować problemy z jej uruchomieniem.
Jest to lista najczęstszych powodów przez które TikTok nie zatwierdzi twojej reklamy. Warto poznać te zasady, aby uniknąć niepotrzebnych rozczarowań i opóźnień w prowadzeniu kampanii reklamowej na TikTok.
Reklama zawiera przesadzone, zawyżone lub wprowadzające w błąd twierdzenia, dotyczące wydajności produktu
Reklam, które nie zostaną zatwierdzone z powodu przekłamanych informacji i tekstów. Przykładami taki są:
- Skorzystaj z tej usługi i weź ślub już za 3 dni
- W 100% naturalny krem ziołowy, leczy wszystkie choroby
- Numer 1 na całym świecie
Tak przekłamane teksty, które mają na celu zmanipulować użytkownika, nie zostaną zatwierdzone przez TikTok-a
Problemy z tekstem lub podpisem reklamy
Kolejnymi przykładami reklam z następującymi problemami w tekście lub podpisem, które nie zostaną zatwierdzone są:
- Błędy ortograficzne, takie jak „góry” napisane z użyciem „u” zamiast „ó”
- Nadmierna i rozpraszająca pisownia wyrazów z użyciem wielkich i małych liter na przemian „S.a.L.e”
- Używanie symboli zamiast liter, np. zamiast litery „a” użyty został znak @ – „S@le”
- Niepełny tekst we filmach lub zdjęciach
- Błędy gramatyczne
- Tekst lub logo pokryte naklejkami/mozaiką
Problemy z obrazem i jakością dźwięku
Reklamy z problemami w video i obrazach oraz jakością dźwięku nie zostaną sprawdzone. Takimi problemami są np.:
- Niska rozdzielczość i rozmyte video lub obraz
- Część filmu lub obrazu jest pokryta czarnymi paskami lub pikselizacją
- Video nie zawiera dźwięku, ani dodanego dźwięku
- Jakość dźwięku jest tak słaba, że trudno ją zrozumieć
Produkty i ceny w reklamie nie są spójne lub nie odpowiadają produktom i cenom w promowanej witrynie
Reklamy nie będą zatwierdzane w przypadku niespójności w reklamie i witrynie produktu, np.:
- Reklama nie ma związku ze stroną produktową, tzn. reklama przedstawia produkt A na zdjęciu/filmie, ale pokazuje produkt B na stronie.
- Reklama informuje, że jest zniżka „Do 50% zniżki”, ale witryna podaje, że jest tylko „Do 30% zniżki”
- Witryna jest zbyt niejasna, aby określić, czy reklama dotyczy produktów prezentowanych w promowanej witrynie. Na przykład reklama, która przedstawia „markę odzieżową”, ale witryna zawiera ogólne zdjęcia „dużego miasta”, zostałaby odrzucona.
Promowana strona internetowa nie działa poprawnie lub zawiera informacje wymagane lokalnymi przepisami
Problemy z promowaną witryną nie zostaną zatwierdzone, gdy:
- strona, która nie działa poprawnie lub pojawia się jako strona z błędem 404
- Witryny, które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych
- Witryna, która nie zawiera danych kontaktowych
- Witryna, która nie ma jasno określonej polityki prywatności.
- strony e-commerce, które nie mają jasno określonej polityki zwrotów
Reklama zawiera logo firmy zewnętrznej
W przypadku reklam, które zawierają jakiekolwiek nieautoryzowane logo innej firmy, reklamy te nie zostaną zatwierdzone, np.:
- Reklamy z logo TikTok
- Reklamy, które zapewniają, że produkt jest „TikTok Bestsellerem”
Reklama zawiera treści erotyczne lub szokujące
Reklamy, które wykorzystują treści erotyczne lub szokujące nie zostaną zatwierdzone. Takimi reklamami są:
- Reklamy, które pokazują nadmiernie widoczną odsłoniętą skórę, nawet jeśli nie ma ona charakteru seksualnego
- Reklama, która pokazuje sugestywne lub prowokujące seksualnie sceny i zachowania
- Reklamy przedstawiające makabryczne lub graficzne obrazy, które mogą pokazać lub przestraszyć użytkowników