Public relations czyli jak dobrze się zaprezentować

  • Jak wybrać odpowiedniego doradcę piarowego?
  • Wysoka jakość i szeroka oferta usług

    Nikt już nie zadaje pytania „czy należy zadbać o PR”, a jedynie „jak to zrobić najskuteczniej”. Odpowiednie zaprezentowanie się jest podstawą skutecznych działań, zarówno w kontaktach z osobami, które już znamy, jak i w przestrzeni publicznej. Każde nasze posunięcie rozpoczyna się od tego, „jak nas widzą” i stanowczo na tym etapie nie powinno się zakończyć. Jak rozpocząć swoją przygodę z wizerunkiem publicznym?

    Jak łatwo się domyślić, nie da się na to pytanie odpowiedzieć w kilku zdaniach. Jest tak między innymi dlatego, że działania public relations wypracowywane są od wielu lat. To obszar działań, który w praktyce rynkowej osiągnął wysoki stopień wyspecjalizowania, ukształtowała się też grupa profesjonalnych doradców, znających tajniki tej branży. Można oczywiście zająć się tym samodzielnie, jednak dużo skuteczniejszym rozwiązaniem jest powierzenie tego wrażliwego tematu wyspecjalizowanej firmie, świadczącej usługi PR.

    Jak wybrać odpowiedniego doradcę piarowego?

    Zacznijmy od najprostszej rzeczy. Ktoś, kto ma Ci pomóc dobrze wyglądać… sam musi dobrze wyglądać. Kto skorzystałby otyłego dietetyka lub usiadłby na fotelu u fryzjera z pozlepianymi włosami? Przyjrzyj się więc na początek, jak wygląda strona internetowa usługodawcy. Czy widać na niej inwestycję w dobrego programistę? Czy nie jest darmową nakładką na popularne systemy? Czy jest przejrzysta i czy grafika nie jest zbudowana z popularnych w wolnym obiegu zasobów? Czy zawartość jest napisana poprawną polszczyzną? Jeśli tak, można przyjrzeć się dokładniej usługom, które chcesz kupić.

    Wysoka jakość i szeroka oferta usług

    Są także inne wskazówki: dobre firmy piarowe zatrudniają specjalistów o wąskim profilu działań, ponieważ budowanie wizerunku składa się z wielu elementów, często wymagających skupienia się na wąskim paśmie działań. Twój PR to spora przestrzeń, która mieści różne elementy, a każdy z nich wymaga uwagi. Dodatkowo, nie ma dwóch identycznych zleceniodawców, stąd doradca wizerunkowy musi oferować różnorodne usługi i dysponować sporą elastycznością. Nie do przecenienia jest tu doświadczenie, które daje pewność siebie i solidność w realizacji zleceń. Firma, której warto zaufać, powinna być zdolna do wykazywania inicjatywy – to po jej stronie jest pierwszy ruch.

    Oczekuj też rzetelnej analizy Twojej sytuacji i umiejętności zainspirowania Cię do konkretnych działań. Jeżeli Twój potencjalny partner nie boi się trudnych pytań i od pierwszego kontaktu wygląda na naprawdę zainteresowanego tematem, masz już wskazówkę, że może to być udana współpraca. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie – jeśli firma przetrwała na rynku kilka lat, to wskazówka, że posiada atuty, a jeśli ponadto ma solidne referencje – warto wziąć je pod uwagę. To nie tylko lista współpracujących podmiotów (niektórzy piarowcy podają w portfolio, z kim współpracowali), ale także nagrody w specjalistycznych plebiscytach i konkursach.

    Inwestycja w solidne doradztwo nigdy nie jest inwestycją straconą. Jeśli dobrze się przygotujesz, znajdziesz partnera, który spowoduje, że Twoja marka będzie otwierać każde drzwi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z newsami!