82% konsumentów dokonało zakupów w wyniku marketingu treści

Potrzebny czas i umiejętności, w połączeniu z brakiem natychmiastowych rezultatów, oznacza, że ​​content marketing może być często traktowany jako refleksja w składzie szerszej strategii marketingu cyfrowego.

Nowe odkrycia z badań B2B, oceny i przeglądu firmy Clutch pokazują jednak, że 82% osób przyznaje się do zakupu produktu lub usługi od firmy w wyniku konsumpcji treści.

Choć w najlepszym przypadku treść napędza sprzedaż i przynajmniej zapewnia widoczność marki za pośrednictwem SEO ( nawet jeśli niektórzy sprzedawcy nie zdają sobie z tego sprawy ), jest to również kluczowy element w przenoszeniu potencjalnych klientów na ścieżkę sprzedaży.

Badanie wykazało, że 53% osób jest bardziej skłonnych do ponownego odwiedzenia strony internetowej firmy po skonsumowaniu jej zawartości. Kolejne 50% prawdopodobnie będzie badać produkty lub usługi firmy.

Ale choć kilka lat temu marki mogły wymyślić chytre wspomnienia o produktach w ich treściach prezentowanych pod przykrywką redakcyjną, badanie wykazało, że konsumenci są dziś bardziej doświadczeni niż kiedykolwiek, gdy chodzi o identyfikację motywacji handlowych.

Ponieważ metoda ta jest coraz szerzej stosowana, dziewięciu na dziesięciu konsumentów jest przekonanych, że może zidentyfikować marketing treści, gdy ją zobaczą. Kolejne 60% zidentyfikowało treści biznesowe online, z którymi ostatnio współpracowało, jako takie same.

Najczęstszym drogowskazem do content marketingu był, być może, dotyk, oczywiście, gdy treść jest publikowana na stronie internetowej firmy (27%). Ale konsumenci o jastrzębich oczach zwracają także baczną uwagę na linki zwrotne (21%), włączenie firmy do biografii autora (21%) oraz wzmianki o produktach lub usługach (19%).  

Ta zwiększona świadomość nie oznacza jednak wyłączenia konsumentów. Dwie trzecie konsumentów (67%) twierdzi, że content marketing jest „użyteczny i wartościowy”, zwłaszcza gdy jest wysokiej jakości i przemyślany.

Obejmuje to artykuły lub filmy, które bezpośrednio odnoszą się do ich obaw, takie jak strona porównująca ubezpieczenia, zawierająca szczegółowe wytyczne dotyczące zakupu samochodu, lub dostawca żywności dostarczający porady dotyczące recept na YouTube.

„Czytelnicy są świadomi, że [treści biznesowe online] są tworzone w celach marketingowych, ale doceniają marki, które zapewniają uczciwe, niezawodne i wysokiej jakości treści” – powiedziała Louisa McGrath, kierownik ds. Treści w Rebrandly , platformie zarządzania linkami.

Z drugiej strony, pozostawiając 33% ankietowanych, utrzymuje, że content marketing jest „stronniczy i zawodny”. Clutch sugeruje, że wszelki marketing treści powinien być przejrzysty i ujawniać wszelkie powiązania firmy lub promocyjne wezwania do działania.

Tymczasem marki powinny dołożyć wszelkich starań, aby ich zawartość była dostępna dla wielu platform i zwyczajów konsumpcyjnych.

„Obecna technologia pozwala ludziom konsumować treści we wszystkich godzinach dnia na różnych urządzeniach” – powiedział Andrew Travers, wiceprezes działu Lead to Conversion .

„Dostarczanie treści w wielu formatach umożliwia marketerom umieszczenie ich przekazu przed docelowymi odbiorcami w sposób, który jest dla nich najwygodniejszy”.

Fot: Pixabay

Źródło: MarketingTech

Dodaj komentarz

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial