Google: nie musisz posiadać wysokiego autorytetu strony, aby uzyskać dobre pozycje.

Autorytet domeny, a jej widoczność w wyszukiwarce
John Mueller o autorytecie strony

POSŁUCHAJ jeśli nie masz czasu na czytanie

Autorytet domeny, a jej widoczność w wyszukiwarce

Witryny internetowe niekoniecznie muszą posiadać wysoki autorytet, aby dobrze pozycjonować się w wynikach wyszukiwania Google.

Nie wszystkie witryny muszą być postrzegane jako autorytety, aby mieć dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, poinformował rzecznik wyszukiwarki Google – John Mueller. Zostało to stwierdzone podczas spotkania biurowego Google Search Central SEO, zarejestrowanego 10 grudnia 2021 roku. Brian Harnish dołączył do transmisji na żywo, aby zadać Muellerowi kolejne pytanie dotyczące komentarza, którego zamieścił na Reddit, a dotyczył on tematu autorytetu witryny.

Mueller powiedział, że trudno nazwać witrynę autorytatywną po opublikowaniu 30 artykułów na określony temat. W związku z tym Harnish zapytał: w jaki sposób Google widzi witryny jednostronicowe? Doszło do tego, że Mueller dodał więcej informacji do wypowiedzi, którą wygłosił na Reddit, mówiąc, że nie każda witryna musi pozycjonować się jako autorytet.

John Mueller o autorytecie strony

Jeśli chodzi o strony jednostronicowe, Mueller twierdzi, że można tworzyć dobre strony, które nie są rozbudowane, a jednak są dobrze widoczne w wynikach wyszukiwania. Komentarz Johna o potrzebie ponad 30 stron, aby być postrzeganym jako autorytet, odnosił się do krytycznych tematów wysokiego szczebla. Mueller stwierdził:

Myślę, że można tworzyć dobre strony jednostronicowe. Więc z tego punktu widzenia nie martwię się tym zbytnio. Myślę, że post na Reddicie, o ile pamiętam, był czymś w rodzaju: „Utworzyłem 30 postów na blogu i są one naprawdę dobre, dlatego moja strona internetowa powinna być autorytatywna. I z mojego punktu widzenia, wychodzenie i tworzenie 30 postów na blogu nie powoduje automatycznie, że Twoja witryna jest autorytatywna. A zwłaszcza w przypadku wyższych lub bardziej krytycznych tematów, nie można po prostu utworzyć 30 postów na blogu o tematyce medycznej, a następnie powiedzieć: „Jestem lekarzem, bo napisałem 30 artykułów.

Mueller podał przykład małych firm sprzedających produkty lub usługi. Firma nie musi być największym autorytetem w swojej dziedzinie, aby klienci mogli znaleźć jej produkty.

W przypadku wielu stron internetowych nie chodzi o to, że musisz być postrzegany jako autorytet. Zasadniczo umieszczasz tam swoje treści. Jeśli masz małą firmę, coś sprzedajesz, nie musisz być autorytetem, aby sprzedać ebooka lub podać informacje o godzinach otwarcia firmy. To tylko informacja. Więc z tego punktu widzenia, posiadanie jednostronicowej strony internetowej, uważam, że jest w porządku.

Mueller dodał, że jednostronicowa witryna jest dobrym punktem wyjścia, ale zawsze może się rozwinąć. Warto zastanowić się, jak można rozbudować swoją stronę w przyszłości, aby nie utknąć w miejscu.

Mueller dodał:

Jeśli chodzi o rozpoczęcie od jednostronicowej witryny internetowej, myślę, że to w porządku, ale zastanowiłbym się, dokąd chcę w pewnym momencie przejść. Może chcesz stworzyć więcej stron i spróbować znaleźć sposób, żebyś nie ugrzązł w kącie mówiąc: cóż, muszę cały czas umieszczać wszystko na jednej stronie.

Posłuchaj pełnej odpowiedzi Muellera na poniższym filmie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial