Czytelne raporty w Google Data Studio

Google Data Studio to platforma do tworzenia raportów z danymi marketingowymi. Jego największą zaletą jest możliwość tworzenia czytelnych raportów z danymi z wielu kanałów takich jak np. Google Analytics, Google Ads, You Tube czy z Facebooka. Oczywiście możemy tworzyć własne niestandardowe raporty, dzięki możliwości integracji przez API udostępnione przez Google. Więcej informacji na temat możliwości tworzenia raportów znajdziecie tutaj.

Wiele firm wysyła raporty dotyczące prowadzonych kampanii reklamowych, działań SEO w postaci plików PDF. Klient niestety nie ma możliwości monitorowania statystyk na żywo. Google Data studio umożliwia śledzenie statystyk na żywo.

 

Bardzo fajną cechą utworzonych raportów jest to, że możemy udostępniać raporty za pomocą linku do raportu każdej osobie. Osoby, które otrzymają link mogą przeglądać dane na żywo. Można monitorować statystyki z okresu jaki nas interesuje, dzięki możliwości wyboru daty.

Ważną cechą jest to, że w jednym widoku raportu możemy łączyć wiele danych z różnych platform, np. z Google Ads, Google Search Console i Google Analytics. Klient ma dostęp do ładnie zobrazowanych danych z kilku miejsc w jednym raporcie.

Zachęcam do używania raportów w Google Data Studio, ponieważ są bardzo obrazowe oraz wygodne w użytkowaniu.

 

Dodaj komentarz

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial