Aktualizacje SEO Google 2018

Dobre SEO to głównie dobra strategia, dzięki której można pokonać konkurencję. Aby uzyskać najlepsze efekty kampanii SEO trzeba być na bieżąco z aktualnościami w branży, ponieważ SEO to dziedzina, w której cały czas dokonywane są zmiany – zwykle na lepsze. Nowe aktualizacje algorytmów od Google zmieniają sposób, w jaki systemy rankingu SEO działają dla firm. Ranking w Google zależy od ponad 200 czynników i dlatego bardzo ważne jest, aby być na bieżąco z nowościami SEO firmy Google, a wszystko po to, aby wyprzedzić ranking w SERP.

Oto lista 10 aktualizacji Google, które pomogą Wam poprowadzić Waszą kampanię SEO:

1. Mobile First Indexing

Aktualizacja Google 2018 Google zmieniła algorytm, aby pokazać przychylność stron przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Mobilne strony mają wpływ zarówno na ranking witryn w wynikach wyszukiwania na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych.

Nie jest jeszcze za późno na stworzenie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych, ponieważ ostatnia zmiana będzie dotyczyć tylko niektórych witryn, które według Google mogą poradzić sobie z wpływem tej zmiany. Jeśli strony AMP znajdują się w witrynie mobilnej, wyszukiwarka najpierw wybierze strony spoza AMP.

2. Wizualne linki do podstron w rozszerzeniach Sitelink dla mobilnych reklam w wyszukiwarce.

Wcześniej obrazy pojawiały się tylko w reklamach, teraz Google dokonało także aktualizacji zdjęć w linkach do witryn.

Ta aktualizacja pochodzi z eksperymentów związanych z używaniem obrazów w reklamach, a ponieważ wyniki były pozytywne, to Google wprowadził funkcjonalność w linkach do witryn, które są określane jako „wizualny link do podstrony”.

Obecnie wizualne linki do podstron pojawiają się tylko na urządzeniach mobilnych w formie przewijanej karuzeli.

3. Limit rozmiaru Sitemap zwiększono z 10 MB do 50 MB.

Bardzo dobra wiadomość dla właścicieli witryn, którzy mają dużo adresów URL.

Wcześniej rozmiar pliku mapy witryny był ograniczony do 10 MB, ale obecnie wyszukiwarki takie jak Google i Bing rozpoznały ten problem i zwiększyły limit rozmiaru plików do 50 MB.

To prawie 400% wzrost w stosunku do poprzedniego rozmiaru pliku mapy witryny. Teraz nieskompresowana forma map witryn będzie ładować się łatwo.

 

4. Aktualizacja algorytmu szerokiego rdzenia.

Google zawsze stara się oddać dla swoich użytkowników wysokiej jakości wyniki wyszukiwania.

Najnowsza zmiana algorytmu została wprowadzona 1 sierpnia 2018 roku. Jeśli jesteś właścicielem firmy lub ekspertem w dziedzinie SEO, z pewnością zauważyłeś ostatnią zmianę w rankingu witryn, są one wynikiem zmiany zmiany algorytmu Google. Najnowsza aktualizacja Google nosi nazwę aktualizacji algorytmu szerokiego rdzenia.

Współpracownik Google, David Sullivan ogłosił zmianę algorytmu i podkreślił nacisk Google na jakość wyników wyszukiwania.  Ostatnie zmiany dały nam: wzrost wartości o 2% przy użyciu słowa kluczowego w tagu H1, podczas gdy to samo zmniejszyło się o 9% przy użyciu znacznika title.

5. Google publikuje badania nad nowym algorytmem parafrazowania.

W maju 2018 r. opublikowano raport dotyczący algorytmu parafrazowania Google. Wyniki tych badań będą miały wpływ na to, w jaki sposób wyszukiwarka zoptymalizuje wyszukiwanie w przyszłości.

Nowy projekt algorytmu Google będzie obejmował zarówno streszczenia abstrakcyjne jak i ekstrakcyjne, aby wygenerować parafrazowaną treść.

Funkcje ekstraktujących podsumowań:

  • z wielu blogów i artykułów trafna treść zostanie wyodrębniona na podstawie intencji użytkownika,
  • snippety będą tworzone z ważnej części blogów i artykułów.

Abstrakcyjne funkcje podsumowań:

  • wyodrębniona treść z różnych artykułów zostanie parafrazowana, aby ułatwić użytkownikom zrozumienie.

6. Google wprowadza nową wyszukiwarkę do wyszukiwania zestawów danych.

Google uruchomił nową wyszukiwarkę dla osób, które chcą łatwo znaleźć dane do swojej pracy, badań lub po prostu zwiększyć swoje możliwości intelektualne.

Wyszukiwarka zapewnia użytkownikom łatwy dostęp do danych cyfrowych bibliotek, stron wydawców i osobistych stron internetowych autora. Ta wyszukiwarka przynosi szczególne korzyści naukowcom i dziennikarzom.

Wyszukiwarka nazywa się Google Dataset Search i jest w wersji Beta, ale można już teraz z niej korzystać.

Wyszukiwarka zależy od znaczników schematów dostawców zbiorów danych. Nadal jest w fazie beta, ale każdy może skorzystać z jej nowej wersji.

7. Funkcja Google „Crowd Control”.

Nowa funkcja została dodana do Google Maps o nazwie „kontrola tłumu”. Funkcja ta jest bardzo przydatna, gdy planujesz odwiedzić konkretny sklep. Funkcja „kontrola tłumu” pokazuje aktualną sytuację w miejscu, do którego chcesz się udać, umożliwiając wcześniejsze sprawdzenie dostępności.

Kontrola tłumu obejmuje wiele miejsc, takich jak sklepy spożywcze, lokalne restauracje, apteka, kawiarnia, supermarket, centrum samochodowe itp.

8. Przypisywanie list odbiorców na poziomie kampanii w Google Ads (AdWords) za pomocą „Targetingu odbiorców”.

Reklamodawcy mogą spodziewać się lepszej jakości ruchu na stronach internetowych, w których prowadzą kampanie Ads, a wszystko to dzięki lepszej funkcji kierowania na odbiorców w Google AdWords.

Wcześniej kierowanie na odbiorców było możliwe tylko w przypadku grup reklam, ale teraz Google umożliwiło lepsze kierowanie na odbiorców dzięki wprowadzeniu opcji „Lista odbiorców” bezpośrednio na poziomie kampanii. Dzięki tej aktualizacji reklamodawcy będą mogli wyświetlić listę pożądanych grup odbiorców.

9. Dane w Google Search Console Analytics API aż 16 miesięcy.

W branży cyfrowej panuje ekscytacja ze szczególną zmianą w najnowszej aktualizacji. Ta ekscytacja jest wynikiem ogłoszenia, że ​​wyszukiwarka beta, która wcześniej obsługiwała zaledwie 3 miesiące w aktualizacji z stycznia 2018 roku, została zaktualizowana, aby obsługiwać 16 miesięcy danych.

Wcześniej 3 miesiące danych dostarczały najnowsze trendy w odniesieniu do zapytań użytkowników. Teraz, po ostatniej zmianie, marketerzy cyfrowi będą mogli planować swoje działania marketingowe zgodnie z sezonowymi zachowaniami, wyzwalaczami słów kluczowych, wzorcami zakupów i wynikami wyszukiwania.

Udostępnienie wyników zgodnie z intencją klienta jest takie samo, ale zmiany wprowadzone przez Google umożliwiły firmom uzyskanie „bardzo odpowiedniego ruchu”, a nie tylko „ruchu”.

10. Google zniechęca do linkowania do strony głównej z każdej strony.

Google twierdziło, że łączy ważne strony ze stroną główną witryny, aby pomóc użytkownikom w wyszukiwaniu, ale to skłaniało niektórych właścicieli witryn do połączenia wszystkich stron ze stroną główną. John Mueller w niedawnej interakcji z webmasterami oznajmił, że należy unikać łączenia każdej strony ze stroną główną. To, jak ujawnił, odstrasza roboty Google od zrozumienia architektury strony.

Ta praktyka jest powszechna w przypadku większych witryn internetowych, ale mniejsi właściciele witryn powinni tego unikać, ponieważ boty Google nie są w tym przypadku w stanie odróżnić stron o wyższym i niższym poziomie.

Fot: Pixabay

 

Dodaj komentarz

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial