Remarketing AdWords – wszystko, co musisz wiedzieć, aby rozpocząć kampanię z Google Ads remarketing

1. Remarketing AdWords – wszystko, co musisz wiedzieć, aby rozpocząć kampanię z Google Ads remarketing
2. Jak działa remarketing AdWords?
3. Remarketing AdWords – rodzaje
4. Czy remarketing AdWords jest dla Ciebie?
5. Google Ads – remarketing krok po kroku
6. Remarketing AdWords – podsumowanie

Remarketing AdWords – wszystko, co musisz wiedzieć, aby rozpocząć kampanię z Google Ads remarketing

Google Ads remarketing to narzędzie o ogromnym znaczeniu dla każdego, kto chce skutecznie promować swoją markę w internecie. Dlaczego? Ponieważ dzięki remarketingowi Google AdWords możliwe jest dotarcie do użytkowników, którzy w przeszłości odwiedzali już stronę www reklamodawcy i interesowali się ofertą, jaką na niej znaleźli. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć o remarketingu i zobacz, jak uruchomić kampanię tego typu dla swojej witryny.

Jak działa remarketing AdWords?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to platforma, która pozwala na tworzenie kampanii reklamowych w internecie – wyszukiwarce Google (sieci wyszukiwania) oraz innych witrynach (tzw. sieć reklamowa).

Szczególnym rodzajem reklamy w Google Ads jest remarketing. Kampania tego typu kierowana jest do osób, które w przeszłości miały kontakt ze wskazaną stroną www (lub inną formą, np. aplikacją mobilną). Reklama zachęca je do powrotu i dokonania konwersji.

Przykład

Użytkownik odwiedza sklep internetowy z karmą dla kotów. Przegląda kilka produktów, spełniających interesujące go kryteria. Opuszcza witrynę bez dokonania zakupu. Po jakimś czasie szuka w Google informacji o żywieniu kotów – wtedy wyświetlona zostaje reklama, która przypomina mu o sklepie, który ostatnio odwiedził. Użytkownik klika w reklamę, przechodzi do sklepu i dokonuje zakupu.

Google Ads remarketing umożliwia wydłużenie ścieżki zakupowej odbiorców i dotarcie z kampanią wprost do tych osób, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem są zainteresowane asortymentem konkretnej marki.

Remarketing AdWords – rodzaje

Wspomniany powyżej przykład zaliczyć można do standardowego remarketingu Google Ads. Wśród innych rodzajów remarketingu wymienia się m.in.:

  • Dynamiczny remarketing AdWords – użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki (lub aplikacji, innych stron www z sieci reklam) wyświetlą się konkretne produkty, które oglądali w przeszłości.
  • RLSA – remarketing kierowany do osób, które opuściły konkretną witrynę, ale kontynuują sesję w przeglądarce Google.
  • Remarketing video reklamy kierowane są do osób, które oglądały konkretne materiały w serwisie YouTube.

Kampanie remarketingowe różnią się rodzajem przekazu (zdjęcie produktu, film, odnośnik do witryny), momentem wyświetlenia reklamy oraz jej umiejscowieniem. Tym, co charakteryzuje Google Ads remarketing we wszystkich jego typach, jest dokładne zaprezentowanie użytkownikowi jego poprzedniej aktywności w internecie.

Czy remarketing AdWords jest dla Ciebie?

Kampania remarketingowa to sposób na dotarcie do niezwykle wartościowej grupy klientów, zapewniających wysokie prawdopodobieństwo konwersji. Jej celem może być zwiększenie sprzedaży lub budowanie rozpoznawalności marki.

Uruchomienie remarketingu AdWords będzie korzystnym posunięciem dla każdego e-commerce, niezależnie od branży. Dobrze zaplanowana kampania sprawdzi się zarówno w przypadku sprzedaży produktów, jak i usług.

Co ważne, planując kampanię Google Ads remarketing, sam decydujesz, jaki budżet chcesz przeznaczyć na promocję. Cena reklam, podobnie jak w przypadku tradycyjnej kampanii AdWords, uzależniona jest od szeregu czynników: konkurencji, grupy docelowej, pory wyświetlania i innych.

Odpowiednia strategia, uwzględniająca środki na reklamę oraz jej cel, pozwoli Ci efektywnie zarządzać budżetem. Nie wiesz, jak go zaplanować? Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu remarketingu Google Ads? Skorzystaj z pomocy specjalistów! Przekonaj się, jak efektywne mogą być kampanie marketingowe z adCookie.

Google Ads – remarketing krok po kroku

Do prowadzenia remarketingu Google AdWords niezbędne będą Ci dane o użytkownikach Twojej witryny. Ich zbieranie możliwe jest za pośrednictwem tagu Google Ads – fragmentu kodu, który należy dodać do strony www.

Kiedy zgromadzisz dane o wystarczającej liczbie użytkowników, możesz stworzyć swoje pierwsze listy remarketingowe. To właśnie one posłużą Ci do targetowania reklam.

Aby utworzyć kampanię remarketingową, zaloguj się do Google Ads, przejdź do tworzenia grup reklam i skorzystaj z poniższych wskazówek:

  • Otwórz zakładkę Osoby: do kogo chcesz dotrzeć, a następnie rozwiń opcję Odbiorcy.
  • Wybierz opcję Przeglądaj, a następnie W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą.
  • Rozwiń opcję Użytkownicy witryny, a następnie dodaj listę remarketingową, która Cię interesuje.

Możliwością, z której zdecydowanie warto skorzystać, jest ograniczenie liczby wyświetleń reklamy na jednego użytkownika – zrobisz to w zakładce Zarządzanie częstotliwością. Dzięki tej opcji unikniesz sytuacji, w której zbyt duża liczba reklam… zniechęci potencjalnego klienta do Twojej firmy.

Jeżeli specyfika Twojej witryny lub branży zakłada pojedynczą konwersję (np. zapis na newsletter), możesz wykluczyć z kampanii użytkowników, którzy już jej dokonali – zrobisz to w zakładce Wykluczenia.

Remarketing AdWords – podsumowanie

Remarketing to jedno z najciekawszych narzędzi, jakie oferuje Google Ads. Dzięki niemu możesz trafić ze swoją reklamą wprost do użytkowników, którzy wyrażali zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami. Odpowiednio zaplanowana kampania może znacznie zwiększyć sprzedaż oraz rozpoznawalność Twojej marki. Jeżeli nie czujesz się na siłach do prowadzenia jej samodzielnie, najlepszym wyjściem będzie współpraca z doświadczoną agencją marketingową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial