Raport e-commerce 2019
Online Consumer Trends 2019 to raport e-commerce 2019 w którym zbadano i porównano kluczowe dla e-commerce KPI. W badaniu przeanalizowano ponad półtora miliarda eventów i ponad 120 milionów transakcji o wartości ponad 500 milionów dolarów. Raport stanowi świetną pigułkę informacyjną dla marketerów, właścicieli e-sklepów oraz wszystkich zainteresowanych tematem e-commerce. Jeżeli chcecie poznać trendy e-commerce w 2019 roku, to powinniście posiadać ten raport.
Trendy konsumenckie
Najważniejsze spostrzeżenia dotyczące trendów konsumenckich online i KPI obejmują:
- Cross Channel Revenue Attribution – kiedy faktycznie rozpoczyna się proces zakupu i co stymuluje start, jak różne kanały wpływają na ścieżkę zakupową i co sprawia że klienci w końcu dokonują zakupu?
- segmentacja RFM dla firm o średnich i wysokich wynikach – jaki odsetek klientów lojalnych, dużo wydających, często kupujących oraz innych należy oczekiwać w całej grupie konsumentów?
W badaniu przeanalizowano dane 500 dużych oraz średnich e-commerce, działających przede wszystkim w Europie. W badaniu udział wzięły sklepy internetowe z różnych branż, między innymi: uroda, moda, farmaceutyka, elektronika, finanse, artykuły gospodarstwa domowego. Wszystkie dane zawarte w raporcie zebrano w ciągu ostatnich 12 miesięcy, od września 2018 do września 2019.
Raport e-commerce 2019 – co zawiera?
W raporcie znajdziecie wiele ciekawych informacji, między innymi takich jak:
- segmentacja klientów według czasu od ostatniego zakupu ,
- segmentacja klientów według liczby transakcji,
- segmentacja klientów według wydatków,
- źródła konwersji w modelu Last Click,
- Customer Journey przed dokonaniem zakupu,
- wartość zamówienia dla różnych źródeł konwersji,
- szybkość zakupów dla różnych źródeł konwersji,
- wartość zamówienia zależnie od liczby interakcji z witryną przed zakupem,
- dni i godziny o najwyższym prawdopodobieństwie sprzedaży,
- najlepsze dni na prowadzenie kampanii outbound,
- kluczowe źródła przychodów,
- wskaźniki statystyczne dla masowych kampanii email,
- wskaźniki statystyczne dla e-maili dynamicznych z retargetingiem produktowym,
- wskaźniki statystyczne dla porzuconych koszyków.
Ciekawostki zawarte w raporcie e-commerce
Raport zawiera ciekawostki np. o tym, że tylko 28% klientów dokona zakupu w ciągu trzech miesięcy. 57% klientów nie kupuje dłużej niż 6 miesięcy, a tylko 17% dokona zakupu w ciągu miesiąca.
56% klientów nie kupuje tylko jednorazowo, 33% klientów udowadnia swoją wysoką lojalność dokonując wielu zakupów. Jednak prawie połowa kupujących już nie wraca.
Ludzie zwalczają syndrom poniedziałku (Monday Blues) przez robienie zakupów online – RSBM: Research Saturday Buy Monday. Tak, ludzie wydają najwięcej pieniędzy, będąc w pracy.
Według Wall Street Journal, niedzielna noc to nowy poniedziałek rano, co potwierdzają liczby.
Szanse na uratowanie koszyka maleją z każdą godziną od momentu jego porzucenia. Większość klientów powróci do procesu zakupowego, jeśli email zostanie wysłany natychmiast.
Jeżeli jesteś marketerem lub prowadzisz samodzielnie e-sklep, to zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi informacjami, które zawiera raport e-commerce “Online Consumer Trends 2019”.
Jeżeli chcecie zapoznać się z pełnym raportem, to możecie pobrać go klikając w ten odnośnik – POBIERZ RAPORT. Raport jest darmowy, a z pewnością jest bardzo wartościowym materiałem, który może pomóc wielu z Was jeszcze lepiej prowadzić e-biznes
Bardzo możliwe, że wiele osób po zapoznaniu się z raportem, wyciągnie własne wnioski i pomyśli o wdrożeniu systemu automatyzacji marketingu. Jeżeli chcecie zapoznać się z listą najlepszych systemów automatyzacji marketingu to kliknijcie TUTAJ, aby przejść do artykułu, w którym opisujemy najlepsze systemy automatyzacji.