Facebook ułatwia prowadzenie reklam testowych A/B
Facebook oferuje teraz łatwe rozwiązanie dla podzielonych reklam testowych – nazywanych również testami A / B.
Możliwość podzielenia testowych reklam na Facebooku jest dostępna od października ubiegłego roku, kiedy firma zaczęła pozwalać reklamodawcom na porównywanie formatów reklam, opcji twórczych, wezwań do działania i innych elementów reklamowych.
Teraz łatwiej jest przeprowadzić te testy i dowiedzieć się więcej o tym, co rezonuje z użytkownikami. Testy podzielone można utworzyć w przepływie Quick Creations, gdy wcześniej można je było utworzyć tylko w przepływie pracy kreatora Ads Manager.
Ponadto Facebook dodał opcję dzielenia reklam testowych, które są zoptymalizowane pod kątem zaangażowania postów, polubień strony i odpowiedzi na wydarzenia.
Dołączają one do wcześniej dostępnych opcji, takich jak podzielone reklamy testowe, zoptymalizowane pod kątem sprzedaży katalogów, konwersji, instalacji aplikacji, zasięgu, wyświetleń wideo, ruchu i generowania potencjalnych klientów.
Podzielone testy Facebooka określają najlepszą wersję testowanych reklam w oparciu o najniższy koszt za wynik, w zależności od tego, do jakich reklam są zoptymalizowane.
Marketerzy, którzy chcą przeprowadzić wiele testów dzielonych, mogą teraz powielać istniejące testy, zachowując ustawienia, które były już na miejscu. Zamiast tworzyć od podstaw nowe testy dzielone, marketingowcy mogą używać wcześniejszych testów jako szablonów.
Na koniec Facebook stworzył nowy pulpit nawigacyjny, w którym marketerzy mogą przeglądać raporty dotyczące standardowych wskaźników KPI w każdym teście podziału – takie jak CPM, CPC, CTR i inne.