Jakie są korzyści z analityki internetowej w małych i średnich firmach?
Jakie są korzyści z analityki internetowej w małych i średnich firmach?
Jakie są korzyści z analityki internetowej w małych i średnich firmach?
Wiele małych i średnich firm posiada firmową stronę internetową, dzięki której klient może zapoznać się z ofertą firmy czy też po prostu skontaktować się.
Spora część z tych firm jednak nie posiada żadnych narzędzi do monitorowania ruchu na stronie, a osoby odpowiedzialne za marketing i reklamę w tych firmach uważają, że jest to im zbędne, ponieważ internet nie jest ich głównym dostawcą klientów.
Większa część z tych firm, często oprócz posiadania samej strony internetowej, wykupuje reklamy u różnych dostawców usług internetowych, których zadaniem jest kierowanie klientów do owej firmy. Mowa tutaj o tzw. branżowych wyszukiwarkach firm (internetowe bazy firm), w których firmy wykupują płatne wizytówki. Czy te wizytówki przynoszą firmom korzyści w postaci klientów? A może tylko generuje straty poniesione w wyniku kosztów reklamy?
Firmy oferujące tego typu reklamy najczęściej nie proponują swoim klientom żadnych narzędzi do mierzenia efektywności (monitorowania ruchu) owych płatnych wizytówek, chociaż jest to technicznie całkowicie możliwe.
Firma WebVision AFR przeprowadziła ankietę wśród swoich klientów oraz użytkowników internetu z której wynika, że aż 98% osób poszukujących usług w branżowych wyszukiwarkach firm przechodzi z wizytówki na witrynę firmy po to, aby zapoznać się szczegółowo z ofertą firmy oraz sprawdzić jej wizerunek. Właśnie dlatego warto badać ruch użytkowników na swojej witrynie internetowej.
Jednym z najlepszych na świecie narzędzi do analityki internetowej jest Google Analytics. Dzięki temu narzędziu firma może sprawdzić ruch na swojej stronie internetowej, a zwłaszcza to, skąd użytkownik dotarł. Można dowiedzieć się czy był to użytkownik z wyników wyszukiwania Google czy był to użytkownik z witryny odsyłającej, między innymi z owej wizytówki, którą firma wykupiła u dostawcy tego rodzaju reklam.
Wniosek jest jeden, a mianowicie taki, że warto posiadać narzędzie do analityki, ponieważ dzięki niemu można sprawdzić efektywność reklam internetowych wykupionych u różnych dostawców oraz znacznie obniżyć koszty reklam internetowych, a zaoszczędzone środki przeznaczyć na bardziej efektywne kanały i reklamy internetowe.
Jeżeli firma nie analizuje ruchu użytkowników, to nie wie w których kanałach warto docierać do klientów.
Nie wyobrażalne jest również prowadzenie jakichkolwiek kampanii reklamowych w internecie bez wglądu w statystyki na żywo. Dzięki monitorowaniu naszych działań reklamowych, możemy w porę zareagować i zoptymalizować naszą kampanię, aby uzyskać najlepszy efekt jak najniższym kosztem. Firmy zazwyczaj ponoszą spore koszty na nieefektywne reklamy internetowe poprzez brak dostępu do narzędzi analitycznych, przez co nie wiedzą jak działa ich reklama.
Wiele firm świadczy usługi analityki internetowej i jedną z nich jest WebVision AFR, dzięki takiej usłudze firma otrzymuje raporty z informacjami dotyczącymi ruchu użytkowników oraz ma dostęp do monitorowania w przyjaznych i zrozumiałych raportach Google Data Studio.
Fot: Pixabay