Identyfikatory produktów w Merchant Center
1. Identyfikatory produktów w Merchant Center – nowe wymogi Googlee
2. Google Merchant Center a nowe procedury Google
3. Jak w praktyce wyglądać będzie egzekwowanie identyfikatorów produktów?
4. Dlaczego to takie istotne?
Identyfikatory produktów w Merchant Center - nowe wymogi Google
Google stawia nowe wymagania – nowe unikalne identyfikatory produktów w Merchant Center, zawierających bezpłatne informacje odnośnie sprzedawcy. Zasady te weszły fizycznie w życie z dniem 15 września 2021 roku, a egzekwowane są w plikach danych określonych sprzedawców. Google Merchant Center opublikował listę takich produktów. Nowe procedury Google są tutaj ściśle związane z unikalnymi identyfikatorami produktów (ang. unique products identifier). Identyfikator ten zawiera takie informacje jak: – globalny numer jednostki handlowej (GTIN);
- numer części producenta (MPN);
- nazwę marki w pliku danych, które przesyłane są do Google Merchant Center.
Google Merchant Center a nowe procedury Google
Google Merchant Center jest pomocnym narzędziem, które pozwala udostępniać i przesyłać informacje o naszym sklepie oraz produktach do Google. Jest to istotne, zważywszy na fakt, że wszystkie informacje o sklepach i produktach są ogólnodostępne dla użytkowników i potencjalnych klientów usług Google.
Jak w praktyce wyglądać będzie egzekwowanie identyfikatorów produktów?
Google w omawianej dziedzinie zaznacza, że możliwe jest odrzucenie plików, zawierających dane o produktach, jeśli nie mają przyporządkowanego numeru UPI. Zapowiedziano również, że „różne produkty, które używają tego samego numeru GTIN z tymi samymi atrybutami wariantu, zostaną uznane za niejednoznaczne i zostaną odrzucone”. Odnosi się to rzecz jasna do „atrybutu wariantu”, który zawiera produkt, opakowanie zbiorcze oraz kolor i rozmiar (np. w przypadku odzieży). Jeśli określona grupa produktów będzie duplikatem, to tylko jeden właściwy produkt stanie się aktywny i będzie wyświetlany w informacjach nieodpłatnych.
Dlaczego to takie istotne?
Jeżeli używamy narzędzia od Google tj. Centrum Sprzedawcy Google i nie używalibyśmy identyfikatorów UPI dla swoich produktów w tych plikach danych, możemy zaobserwować ich odrzucenia. Chcąc tego uniknąć, warto iść z duchem czasu i wdrożyć UPI. Trzeba się też upewnić, czy działa to u nas w praktyce, za sprawą zweryfikowania, czy nasz produkt znajduje się na liście zatwierdzonych unikalnych identyfikatorów produktów.