FreshMail.pl

6 błędów przy tworzeniu sklepów Dropshipping

Dropshipping może zmniejszyć obciążenie i usprawnić wysyłkę, lecz wielu przedsiębiorców nie może uchwycić tych korzyści z powodu kilku podstawowych błędów. Oto często popełniane błędy, których należy unikać podczas konfigurowania sklepu typu dropshipping:

1. Wybór odpowiedniego dostawcy

Oprócz wyboru odpowiedniego asortymentu dla twojego sklepu, ważnym elementem jest wybór odpowiedniego dostawcy. Twój dostawca będzie miał wpływ na wszystko od samego początku. Dostawca ma ogromny wpływ na jakość produktu oraz czas dostawy, dlatego konieczne jest wybranie firmy, która jest w stanie utrzymać wymagany przez nas standard obsługi. Warto zadbać o zawarcie umowy z dostawcą, w której będą określone wszystkie warunki współpracy.

Oprócz sprawdzania opinii i referencji dla potencjalnych dostawców, warto rozważyć złożenie zamówienia testowego. Daje ci to bezpośrednie doświadczenie z procesem wysyłki i pozwala sprawdzić, czy produkty spełniają Twoje oczekiwania.

2. Zależność od jednego dostawcy

Chociaż wybór dostawcy wysokiej jakości jest kluczowym elementem, to nie pozwalaj sobie na samozadowolenie. Co się stanie, jeśli twój dostawca straci zapasy jednego z twoich najlepiej sprzedających się przedmiotów? Co gorsza, co, jeśli całkowicie zniknie z rynku?

Jeśli umieścisz wszystkie swoje jaja w jednym koszyku, takie problemy mogą narazić Twój sklep na niebezpieczeństwo.

Zawsze przygotuj zapasowego dostawcę, więc jeśli cokolwiek stanie się Twojemu pierwotnemu dostawcy, nadal będziesz mógł dokonywać sprzedaży i realizować zamówienia klientów. Należy uważać, aby umowa z głównym sprzedawcą nie zabraniała zamawiania od innych firm.

3. Niespodziewane opłaty za wysyłkę

Kiedy podajesz ceny produktów na swojej stronie internetowej, czy jesteś podać całkowite koszty za wysyłkę?

Chociaż wysokie koszty wysyłki są często wymieniane jako główny powód, dla którego kupujący opuszczają swoje koszyki, jeszcze gorsze są “niespodziewane” koszty wysyłki, które nie pojawiają się na końcu transakcji.

Aby klienci byli zadowoleni, powinieneś zadbać o podanie całkowitego kosztu wysyłki. Wielu sprzedawców uważa, że ​​najlepiej jest stosować stałą stawkę ryczałtową lub dodać narzędzie “kalkulator kosztów wysyłki” na stronie zamówień. Nie lekceważ potęgi bezpłatnej wysyłki – o ile nie zaszkodzi twoim marżom. Ankiety wykazały, że aż 90% kupujących wybiera darmową wysyłkę jako “główną zachętę, gdy pytają, co spowodowałoby, że częściej robią zakupy w Internecie”.

4. Brak śledzenia po zakupie

Klienci chcą wiedzieć, kiedy otrzymają zamówienie po zakupie w sklepie internetowym. Jednak zbyt wiele nowych firm dropshippingowych zakłada, że ​​ich interakcje z klientem kończą się po kliknięciu przycisku “kasy”.

Brak komunikacji raczej nie nie ma dobrego wpływu na Twój biznes – klient może pomyśleć, że Twój sklep był oszustwem!

Aby zapewnić swoim klientom spokój i uniknąć skarg, zapewnij łatwy w użyciu system śledzenia zamówień z pomocą swojego dostawcy.

Wysyłaj aktualizacje e-mailem, gdy zamówienie zostanie potwierdzone lub wysłane. Konsekwentna komunikacja jest szczególnie ważna, gdy występuje opóźnienie wysyłki lub gdy produkt jest chwilowo niedostępny. Zapewnienie wysokiej jakości usług w tym zakresie jest kluczem do utrzymania zadowolenia klienta.

5. Zwroty towaru

Stuprocentowa satysfakcja klienta może być celem, ale rzadko jest to rzeczywistość.

Odsetek zwrotów w internecie często przekracza 30 procent , zwłaszcza w branży odzieżowej. Jeśli nie masz uproszczonej polityki zwrotów, to z pewnością napotkasz problemy w postaci niezadowolonych klientów.

Wybierając sprzedawcę, upewnij się, że skonfigurowałeś system obsługi zwrotów. Jasne instrukcje i terminowe odpowiedzi na zapytania klientów (szczególnie w przypadku zwrotu lub wymiany towaru) pozwolą Ci zachować dobrą opinię wśród klientów, nawet jeśli coś nie pójdzie zgodnie z planem.

6. Prowadzisz tylko jeden sklep

Cóż,  jeśli chcesz trwać długo na konkurencyjnym rynku, prawdopodobnie lepiej będzie mieć dwa lub trzy sklepy. Jest to strategia, która zapewni Ci większe obroty, i pomoże uzyskać odpowiednie przychody.

Chodzi o to, że nawet jeśli zrobiłeś swoje badania i znalazłeś coś, co wydaje się być dobrą niszą, nigdy nie wiesz, czy Twój pomysł na biznes się rozniesie, dopóki nie uruchomisz sklepu.

Tworząc jeden lub dwa dodatkowe sklepy, które różnią się od początkowej niszy, będziesz mógł jeszcze bardziej inwestować w swoją karierę e-commerce i mieć kopię zapasową na wypadek, gdyby jeden ze sklepów miał gorszy okres w obrotach lub problemy techniczne. Dywersyfikacja ryzyka ochroni Cię przed nieoczekiwanymi zmianami ekonomicznymi i innymi potencjalnymi trudnościami.

Jeśli zrobisz to dobrze, dropshipping może być kamieniem węgielnym Twojego modelu biznesowego, pomagając w szybkim i skutecznym otrzymywaniu zamówień od klientów. Gdy podejmiesz kroki w celu wyeliminowania rutynowych błędów z modelu biznesowego, będziesz w stanie zapewnić jakość usług, której oczekują klienci.

Fot: Pixabay

 

Facebook
Facebook
Google+
Google+
https://liveinmarketing.pl/2018/01/24/6-bledow-przy-tworzeniu-sklepow-dropshipping">
Twitter
LinkedIn
Instagram

Podążaj za nami i polub nas:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z newsami!

FreshMail.pl